SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

A DVR a megoldás a reklámok ellen?

Dátum: 2010-12-16 20:56:46   |  
Sokáig tartottak attól, hogy a felvétel funkcióval rendelkező dekóderek csökkentik az értékes reklámidőt, azaz rossz hatással lesznek a reklámbevételekre, ha az embereknek lehetősége van áttekerni a hirdetésblokkokat.

A reklámok előállítása sok pénzbe kerül és csak akkor van értelmük, ha van, aki nézi őket. A reklámgyártók félelemmel gondoltak a DVR (digital video recording, digitális videó felvevő) funkcióra, féltek, hogy azok rontják majd a hirdetések értelmét. Három egyetemi professzor kutatásba kezdett, hogy kiderítse, milyem hatással van a DVR az emberek reklámnézési szokásaira.
 
Arra jutottak, hogy csak a reklámbolokkok kis részét tekerik át a nézők, jelentős hányadát akkor is nézik, ha kihagyhatnák. "Az általános vélekedéssel ellentétben a DVR nem jelent veszélyt a reklámokra." - nyilatkozták. A felmérésben részt vevő háztartásoknak olyan digitális videó felvevőt adtak, mely rögzíti azt is, hogyan használják a nézők a funkcióit. Ezeket összevetették azzal, hogy milyen termékeket vásárolt az adott család a készülék használata előtt, és utána két évvel. Nem találtak jelentős eltérést.

Egy meglepő szokásra azonban fény derült, azaz, hogy a családok nem nézik vissza a rögzített adásokat. Mindössze a felvett anyag 5%-át tekintették meg. Így tehát, mégha át is tekerik ezekben a reklámokat, akkor is igen kevés hányadát jelenti ez a naponta ránk zúduló hirdetésáradatnak.

Forrás: rapidtvnews.com
sat.hu
 


Hozzászólások

comments powered by Disqus