SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ |
A Swisscomé lett az Antenna Hungária |
Dátum: 2005-07-21 15:20:17 | |
A befutó Swisscom Broadcast AG a második fordulóban mintegy 14 milliárd forinttal megemelte ajánlatát, így 46,76 milliárd forinttal a legmagasabb árat kínálta az Antenna Hungária (AH) 75 százalék plusz 1 részvénnyi csomagjáért. A mostani második körben már csak az ajánlati ár döntött. A svájci cég vételi ajánlatot tesz az AH többi részvényesének. |
A Swisscom
A cég Svájc vezető vezetékes és mobil távközlési szolgáltatójának a Swisscom AG-nak leányvállalata. 500 átjátszó toronyból álló hálózatot üzemeltet hazájában. Foglalkozik még digitális televízió- és rádiójelek továbbításával és sugárzásával a svájci közszolgálati tv és rádió részére. Árbevétele 2004-ben 104 millió euró volt, míg a csoport konszolidált 2004-es árbevétele meghaladta a 6,6 milliárd eurót. A másik két ajánlatot benyújtók közül a Macquarie 36,71 milliárd forintot, az ORF 42,1 milliárd forintot ajánlott. A nyertes Swisscom némileg meglepetés, a korábbi piaci hírek szerint inkább a Macquarie Hírközlési Konzorciumtól várták a legjobb ajánlatot. Az ügylet súlyára jellemző, hogy az Antenna Hungária kérésére már szerdán felfüggesztették a cég papírjaival való tőzsdei kereskedést a csütörtöki napra. A részvények árfolyama akkor 4855 forint volt. Az ÁPV Rt. 8,754 milliárd forint névértékű, az AH részvényeinek 73,71 százalékát kitevő csomagot értékesített, valamint megbízás alapján eladta az Arago csoporthoz tartozó Forrás Rt. tulajdonában lévő 152,84 millió forint névértékű, 1,29 százalékot kitevő részvénycsomagot is. A magánosítás első körében még 19 és 38 milliárd forint közötti összegeket ajánlottak az AH 75 százalék plusz 1 részvénnyi csomagjáért. Mivel a tranzakció során 33 százalékot meghaladó csomag cserél gazdát, a vevőnek utóbb kötelező volt nyilvános ajánlatot tennie, amelyet azonban megelőz a tranzakcióhoz szükséges GVH-engedély megszerzése. Az adásvétel őszre várható véglegesítése után jöhet a privatizációs ár vagy a 180 napos átlagár közül minimum a nagyobbal egyenlő nyilvános vételi ajánlat, amelyhez képest az eddigi tapasztalatok szerint 5 százalék körüli diszkontot mutathat a tényleges piaci árfolyam. 2004-ben az Antenna Hungária Rt. értékesítési nettó árbevétele 1,5 százalékkal, közel 25 milliárd forintra emelkedett az előző évhez képest, az egy főre jutó árbevétel közel 32 millió forintot tett ki. Az üzleti tevékenység eredménye a 2003-as szinten realizálódott, 2,2 milliárd forinttal. Az adózás előtti eredmény 2004-ben 1,6 milliárd forint, mely 7 százalékkal nőtt 2003-hoz képest. Az AH 2005. április 8-i közgyűlése közel 5,5 milliárd forintos osztalék kifizetéséről határozott (részvényenként 460 forint). Jól taktikázott a Swisscom Nem tatja váratlanul magasnak a Swisscom vételi ajánlatát Zékány András, az ING elemzője. A szakértő a FigyelőNetnek elmondta: a svájci cég tipikus vásárlói taktikát folytatott, ez magyarázza az első és a második fordulóban tett ajánlata közötti a 13,76 milliárd forintos különbséget. Az első fordulóban tett ajánlatával ugyanis egyetlen célja volt: a második fordulóba kerülés, így több információt szerezhetett az Antenna Hungáriáról, és vetélytársai előtt sem fedte fel, hogy mennyi pénzt szán a cégvásárlásra. A Swisscom által ajánlott összeg 5250 forintos vételi árat jelent részvényenként, így a szakértő arra számít, hogy az Antenna Hungária többi tulajdonosának ennyit, vagy legfeljebb 5300-5500 forintot kínál majd a svájci cég a kötelező vételi ajánlata során. Ez mintegy 10 százalékosa prémiumot jelent a társaság többi részvényesének. Biztos bevétel Az Országos Rádió és Televízió Testület éppen szerdán döntött úgy, hogy öt évvel meghosszabbítja az RTL Klub és a TV2 koncesszióját, valamint nyilvántartásba vette a Magyar Televízió közéleti csatornáját . A két országos kereskedelmi csatorna műsorszolgáltatási jogosultsága 2007-ben jár le, ehhez képest kaptak még újabb öt évre sugárzási lehetőséget. A szerdai döntés ugyan váratlan volt, de nem előzmény nélküli. A földi műsorszórással foglalkozó Antenna Hungária Rt. már két hete, július 6-án 2012-ig szóló szerződést kötött a TV2-vel és az RTL Klubbal, pontosabban 2007-ig, illetve „a koncesszió meghosszabbítása esetén\" további öt évre. Az AH bevételeinek mintegy kétharmada származott tavaly műsorterjesztésből. Forrás: Figyelőnet |
Hozzászólások |
comments powered by Disqus |