SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ |
A telefon gyorsítja a UPC terjeszkedését |
Dátum: 2004-09-28 12:30:49 | Szerző: postatib |
A UPC-telefon elterjedése felgyorsíthatja a vezető kábelcég többi szolgáltatásának bővülését is - véli a vállalat vezérigazgatója. Joe Zuravle tervei szerint a jövő év második felére várható, hogy elindul a szolgáltatás a vidéki városokban is. Az egyre aktívabbá váló UPC 2005-ben a kábeltelevíziós piacon bevezeti a digitális műsortovábbítást. A cég folyamatosan vizsgálja a felvásárlási lehetőségeket. |
Piacvezetőként az utóbbi időben kicsit kényelmesen tette a dolgát a UPC, manapság azonban mintha nagyobb sebességi fokozatra kapcsolt volna a társaság. Jobb pénzügyi eredményeinek köszönhető a megnövekedett aktivitás, vagy az év elején életbe lépő kedvező törvényi változásoknak?
Mindkettő hatással van a cég működésére. Az elmúlt években a UPC-nek sikerült komolyan javítani pénzügyi helyzetén. Közben pedig csendesen, de folyamatosan javítottunk a hálózaton: modernizáltunk és átépítettünk. Beindult a UPC Direct mint első digitális szolgáltatás. Örül a cég annak is, hogy a kormányzat meghonosítja az uniós irányelveket, és így valódi versenyhelyzet alakulhat ki a távközlési piacon. Három hete jelentették be, hogy elindítják internet alapú telefonszolgáltatásukat, egyelőre csak Budapesten. Milyenek az eddigi tapasztalatok? Bár hivatalosan szeptember 1-jén indult el a szolgáltatás, a hozzá kapcsolódó reklámkampány október 1-jén kezdődik. A két esemény között eltelt hónapot a felkészülésre fordítottuk. Komoly továbbképzést kaptak az ügyfélszolgálaton, értékesítésen dolgozó munkatársak és a műszaki személyzet is. Elsőként a szolgáltatást tesztelő ügyfelek váltak a UPC-telefon tényleges előfizetőivé, és a fogadtatás jobb volt, mint amire számítottunk. Mekkora érdeklődés mutatkozik az előfizetők részéről? A tesztben részt vevők kétharmada döntött úgy, hogy igénybe veszi a szolgáltatást. Az októberi reklámkampánykezdet azt jelenti, hogy a nagyközönség számára ekkor válik elérhetővé a szolgáltatás? Az, hogy ki mikor veheti majd igénybe az internetes telefont, attól függ, hol lakik az illető. A szolgáltatás ugyanis csak ott elérhető, ahol már alkalmas a hálózat az internetezésre. Budapesten ez 300 ezer háztartást jelent. Bár a telefonáláshoz a hálózatnak internetezésre alkalmasnak kell lennie, ez nem jelenti azt, hogy internet-előfizetésre is szükség van hozzá. Jelenleg hány háztartást jelent ez, és mikorra várható, hogy vidéken is elindítják a telefonszolgáltatást? A UPC ma Magyarországon közel egymillió háztartást fed le, azaz ennyi otthonba lehet bármikor bevinni a kábelt. A teljes hálózat 60 százaléka már alkalmas internetezésre, azaz akár 600 ezer háztartás számára is elérhető lesz majd a UPC-telefon. A tényleges előfizetők száma jelenleg 700 ezer körül van. A fejlesztés következő lépése az lesz, hogy a vidéki városokban is elérhetővé teszszük a szolgáltatást. Erre vonatkozóan most készülnek az üzleti tervek, úgyhogy az időpontokat és a helyszíneket tartalmazó pontos listát egyelőre nem tudok mutatni. Ha annyira sikeresnek bizonyul a bevezetés, mint reméljük, akkor viszonylag gyorsan elérhetővé tesszük vidéken is. Ez jelentheti esetleg már a jövő év első negyedét is? Ennyire gyorsan azért nem, hiszen mint említettem, még ki kell dolgozni az üzleti terveket, el kell fogadni a költségvetést, és az alkalmazottak létszámát az új feladatokhoz kell igazítani. Inkább a jövő év második felére várható, hogy elindul a szolgáltatás vidéken is. Említette, hogy jelenleg a hálózatuk 60 százaléka alkalmas internetszolgáltatásra. Mikorra tervezik a maradék negyvenet alkalmassá tenni erre? Minden évben növeljük azon lakások számát, ahol elérhető az internet, de a terjeszkedésünk ütemét a bevételeinkhez kell igazítani. Hamarosan további hírekkel állunk elő az internet bevezetését illetően, elsőként Pécsett. Tervezik-e az Axelero Origo Playhez hasonló szélessávú tartalomszolgáltatás elindítását? Igen, a Chellónál munkatársaink már dolgoznak ilyen fejlesztésen. Ahhoz, hogy megérje bővíteni a szélessávú szolgáltatásokat, el kell érni egy kritikus tömeget, ehhez viszont vonzó tartalom szükséges. A szélessávú tartalomszolgáltatáshoz több magyar nyelvű anyagra is szükség lenne. Mennyi most az internet-előfizetőik száma? Hatvanezer körül van. Az elmúlt évtől dinamikusan nőtt az ADSL-előfizetők száma, és a telefonvonalra épülő technológia átvette a vezető szerepet. Lát esélyt arra, hogy a jövőben a kábel visszanyerje korábbi dominanciáját? Nem gondolom, hogy a kábel valaha is elvesztette vezető szerepét. Az abszolút számok mellett azt is meg kell vizsgálni, hogy az egyes szolgáltatók ügyfelei között milyen arányban vannak azok, akik a legújabb technológiát használják. A UPC-nek nincs annyi ügyfele, mint a Matávnak. Azonban a több mint 700 ezer kábel-előfizetőhöz viszonyítva jóval magasabb az internetfelhasználók aránya, mint ADSL-internetezőké a telefon-előfizetőkhöz viszonyítva. Ez igazából fej fej melletti verseny. Aki a legjobb ügyfélszolgálatot, legjobb árat kínálja, az marad fenn, és úgy érzem, erős pozícióból indulunk ebben a versenyben. Igencsak megélénkült a kábeltelevíziós piac is az év első felében. Amerikai kockázatitőke-társaság vásárolta meg a FiberNetet, a UPC-ről pedig az a hír járja, hogy az EMKTV felvásárlására készül. Valóban így van. Folyamatosan tárgyalunk az ügyről, de még túl korai lenne bármit mondani róla. Mindenesetre látok esélyt arra, hogy az utóbbi időben megtorpant kábelpiaci konszolidáció tovább folytatódjék. Vannak mások is a célkeresztben? Igen, minden kábelrendszer valamilyen formában lehetséges célpont. Folyamatosan vizsgáljuk a piacot. Földrajzilag mindenképpen megfontolandó a bővítés, hiszen fontos kérdés, hogy közel van-e már a meglévő hálózathoz a kiszemelt, azaz érdemes-e ott terjeszkedni. Az indulni vágyó televíziós csatornáknak ma már gátat szab a kábelszolgáltatók által használt analóg technikai háttér. Meddig tudja a meglévő módon kiszolgálni a UPC a fogyasztókat? A következő határ, amit át kell törnie a kábeltelevíziózásnak, az a digitális technológia bevezetése. Nem az a kérdés, hogy bevezeti-e a cég a digitális technikát, hanem csak az, hogy mikor kerül erre sor. Erre vonatkozóan van már konkrét időpont? A következő évben. Jelenleg már dolgozik egy projektcsoport a fejlesztésen. Elegendő a fogyasztói oldalon tapasztalható érdeklődés? Már érzékeljük a szükséges keresletet. Fontos, hogy a fogyasztó valóban értékesnek lássa ezt az új szolgáltatást. Mindenképpen felkészültnek kell lennünk arra, hogy megfelelő csomagokat tudjunk összeállítani. Ezeken az üzleti terveken is dolgozunk már. Szükség van a kábeltelevíziózás digitális áttérésében az állami támogatásra? Ez nem nélkülözhetetlen, de természetesen gyorsítaná a bevezetést, ha létezne ilyesmi. Ez esetben azonban a támogatásnak technológiasemlegesnek kellene lennie, azaz a piac összes szereplőjét hasonló elv alapján szükséges segítenie. Pedig felmerült, hogy a földi sugárzású digitális televíziózást támogatja az állam. A digitális televíziózás támogatásában a kormány számára nyilvánvalóan az lehet az egyedüli szempont, hogy ezáltal minél több nézőhöz minél több tévécsatorna jusson el jó minőségben. Nincs tudomásunk arról, hogy ez a terv végleges formában kialakult volna már. A UPC-nek ettől függetlenül is ki kell dolgoznia saját digitális stratégiáját. Berlinben is a földi sugárzású digitális rendszert segítették. Óriási németországi vállalkozás volt, amit sok évig készítettek elő. Magyarországon, úgy gondolom, ha a kormány gyorsítani szeretné a digitális szolgáltatások bevezetését, akkor - mint korábban is említettem - ehhez mindenféle műsortovábbítási módot érdemes egyformán támogatnia. Ha az a szándék, hogy a digitális televíziózás gyorsan széleskörűvé váljon, akkor ennek érdekében érdemes segíteni azokat, akik a legjobb pozícióban vannak, hogy lépjenek. Máskülönben a fogyasztói oldalon költséges lehet az átállás. A legnagyobb költség a digitális adás vételéhez szükséges set-top-boxok megvétele, amely a lakásba kerül. Persze az állami támogatástól függetlenül a szolgáltatóknak is lehetősége van arra, hogy előfinanszírozzák az átalakító készülékek elterjesztését. Akár teljesen ingyenesen átadva, árát a szolgáltatás havidíjába beépítve vagy bérleményként. A projektben mindenesetre az egész kábelszakma szívesen részt vesz. Fejlesztései közül mire fordítja a legnagyobb figyelmet a UPC a jövőben? Négyféle szolgáltatásból áll a palettánk. A UPC Direct digitális szolgáltatás nagyon ígéretesnek tűnik: az új pay-per-view szolgáltatások (filmenkénti fizetés) vagy pluszműsorok bevitele gyorsan megvalósítható. A kábel a mi elektronikus csőrendszerünk a lakásokba, ez biztosítja a bevételek legnagyobb részét. A digitális szolgáltatás bevezetésével tovább lehet növelni ezt az üzletágat. Amire a leginkább oda kell figyelnünk, az a legújabb gyermek a családban: a UPC-telefon. Nagyon sok új lehetőség nyílik ennek révén. Ráadásul ez gyorsíthatja fel leginkább a többi szolgáltatás terjedését is. Forrás:Világgazdaság |
Hozzászólások |
comments powered by Disqus |