SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ |
Bajban a japán TV márkák |
Dátum: 2012-02-19 18:09:16 | |
A Displaybank nyilvánosságra hozta a 2011-es év TV eladási adatait. A teljes piac szűkülése ellenére a koreaiak megerősítették vezetői pozíciójukat, míg a japán márkák egyre nagyobb bajban voltak. A legnagyobb növekedést a kínaiak produkálták. |
Amit már eddig is sejteni lehetett a TV piac 2011-es állapotát illetően, most be is bizonyosodott, miután a Displaybank elárulta a részleteket. A világvezető szerepet továbbra is a Samsung tartja a kezében, 20%-os piaci részesedéssel. A Samsungot az LG követi 13%-kal, a harmadik helyezést pedig a Sony tudhatja magáénak 9%-kal.
![]() Ha belemegyünk a részletekbe, az LCD piacon (beleértve a LED készülékeket is) a Samsung 12%-kal növelte a részesedését 2010-hez képest, az LG 6%-kal, míg a Sony 6 százalékponttal visszaesett. A hat legnagyobb kínai gyártó (TCL, HiSense, Skyworth, Changhong, Konka e Haier) egységesen növekedést mutatott, összesen 34%-kos a részesedésük az LCD piacon.
A plazmaTV-k piacán a Panasonic a piacvezető, 5,7 millió eladott készülékkel. A Samsung 5,2 millióval követi, a harmadik az LG 4,3 millióval. Azonban a Panasonic 2010-ez képest 20%-ot veszített a piaci részesedésből, míg a Samsung 4%-kal növelte részesedését. A legnagyobb meglepetést Kína okozta, a Changhong márka 158%-os növekedést mutatott fel 1,5 millió eladott készülékével egy év alatt.
A várakozások szerint 2012. csak ráerősít majd ezekre az eredményekre, a koreaiak megőrzik erős piacvezető szerepüket, a japánok még nagyobb bajban lesznek, a kínaiak pedig folytatják növekedésüket.
Forrás: avmagazine.it
|
Hozzászólások |
comments powered by Disqus |