SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Elhanyagolva érzik magukat a rádiók

Dátum: 2007-05-16 17:08:50   |  
A rádiók vezetői úgy érzik, jóval kevesebb figyelem irányul a digitális átállás során erre a piacra, mint a televíziósra - derült ki a Media Hungary konferencia több szerdai fórumán is.
Tiszttartó Titusz médiaszakember szerint csak akkor oldható meg zökkenőmentesen az átállás, ha a rádiókat és a televíziókat együtt kezelik ebben a témában. Kiemelte, hogy a nagy-britanniai tapasztalatok szerint azok a rádiók voltak sikeresek, amelyek már az analóg sugárzás idején erős márkákat építettek ki.

\"A tévét nézik, az újságot olvassák, a rádiót meg szeretik\" - adott újabb szempontot a márkaerősség kérdéséhez Bartucz László. A Danubius Rádió vezérigazgatója úgy látja: a nosztalgiarádiók vannak a legnagyobb bajban, hiszen az ő 1-2 ezres daltáruk ma már ráfér egy hordozható lejátszóra. \"Minden szabályozás a televízióról szól, semmi másról\" - panaszolta.

Módos Márton, az InfoRádió ügyvezető igazgatója, főszerkesztője arra hívta fel a figyelmet, hogy ha nem lesz elég gyors az átállás, könnyen az internet foglalhatja el a digitális műsorszórás terét.

Elmondta, a külföldi tapasztalatok azt mutatják: egyedül a törvény nem lódítja meg a piacot. Nagy-Britanniában államilag támogatták a vevőkészülékek vásárlását, a BBC pedig ötről 11-re emelte adói számát.

Álláspontja szerint a tájékoztatással foglalkozó adók számára a digitális átállás jóval kisebb veszélyeket jelent, mint a szórakoztató adóknak. Ebben a véleményben osztozott Such György, a Magyar Rádió elnöke, arra utalva, hogy a hír- és tájékoztató műsorok csak jelen idejű fogyasztással értelmezhetőek.

MTI/Menedzsment Fórum

Hozzászólások

comments powered by Disqus