SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ |
Ez tényleg az interaktív tv éve? |
Dátum: 2009-02-09 12:34:50 | Szerző: dorka |
Amerikában, ahol Barack Obama végül minden próbálkozás ellenére is jóváhagyta az digitális sugárzás elhalasztását, most az interaktív televíziózás évét jelentették be. Nem először, az elmúlt tíz év során gyakran megtörtént ez. Az idei Super Bowl viszont tényleg a második legnézettebb műsor lett a történelmi ranglistán. |
Két fontos hír is napvilágot látott az amerikai televíziózás területén. Egyrészt már biztos, hogy június 12. a digitális átállás új időpontja, másrészt elvileg kezdetét vette az interaktív tv jelentős fejlődése az Államokban. „Ez az interaktív televíziózás éve” – jelentette be az Ensequence interaktív televíziós szoftvereket gyártó cég szakértője. „Átfogó telepítések és fejlesztések előtt állunk azokkal a televíziós hálózatokkal, melyek interaktívak lesznek.”
![]() Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy az elmúlt évtized gyakorlatilag minden éve az interaktivitás évének lett kikiáltva Amerikában a televíziózásban, így érhető módon ez a kifejezés jelentősen értékét vesztette. Míg a műholdas szolgáltatók felületesen foglalkoztak a kérdéssel, a kábel tv-sek szépen lassan felölelték ezt a technológiát.
Most, olyan kezdeményezéseknek köszönhetően, mint a Tro2way platform, a Java-alapú standard, mely az egyik európai MHP specifikációból ered, a kábelszolgáltatók az interaktív televízióval szálltak be a ringbe.
Ezalatt az EBIF (Enhanced Binary Interchange Format, Kiterjesztett Kettős számrendszerbeli Felcserélő Formátum) is megjelent a színen, mint a legalacsonyabb közös nevező multimédiás oldalak megjelenítéséhez, előre meghatározott kisméretű ablakokkal és byte kóddal. Az EBIF egy új száloptikás hálózat segítségével hozza létre az interakítv szolgáltatásokat. Az EBIF lényegében meghatározza, a bitek hogyan mennek át a vezetékeken. Az író eszközök „kiküldik” a bitjeiket az EBIF-re, és később set-top-boxok értelmezik ezeket a jeleket.
A sors fintora, hogy míg Amerikában a kábel tv előfizetők vannak jelentős többségben, interaktív szolgáltatásaik jó öt éves lemaradásban vannak a britekhez képest, ahol ma ezen szolgáltatások nagy része weben éri el a célközönséget.
A kábeles és műholdas szolgáltatók joggal aggódhatnak, hogy megelőzik és kikerülik őket olyan kezdeményezések, melyek az internet nyújtotta lehetőségeket használják ki.
A legújabb készülékek már el vannak látva internet-csatlakozókkal, lehetővé téve azt, hogy azok közvetlenül csatlakozzanak a széles sávhoz.
Amerikai azonban továbbra is a legjelentősebb televíziós piacot jelenti, a mostani Super Bowl megdöntötte minden eddig nézettségi mutatóját, 98,7 millió nézővel, ami így a második legnézettebb műsor jelenleg a történelemben, a M.A.S.H után, melyet 1983-ban 106 millióan láttak, a Nielsen adatai szerint. A Super Bowl alatti reklámok több mint 200 millió dollárt hoztak az NBC konyhájára. Vajon mikor jöhet el az az időszak, ami a reklámok esetében célközönséghez igazított lejátszást és interaktivitást hoz majd?
Forrás: informitv.com
Fülöp Dorka
sat.hu |
Hozzászólások |
comments powered by Disqus |