SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ |
Hány szpot fér még el egy reklámblokkban? |
Dátum: 2004-11-26 09:56:17 | Szerző: postatib |
Meddig lehet még feszíteni egy-egy reklámblokk kereteit? Ha nem a fizetett hirdetések, akkor a tévécsatorna műsorajánlói növelik a zsúfoltságot, tovább rontva ezzel a televíziós reklámhatékonyságot. |
Mivel a növekvő reklámzaj a fogyasztói figyelem és emlékezet legnagyobb ellensége, a médiatervezőknek és - vásárlóknak érdemes ismerniük a legújabb megfigyeléseket. Az amerikai Media IQ monitoring cég új szolgáltatása a reklámblokkok, szpothelyek, valamint a televíziós hirdetési árak alakulását követi nyomon. Az utóbbi hónapok elemzései arra irányultak, mely tévétársaságok hogyan használják ki reklámidejüket: milyen arányban szerepelnek fizetett hirdetések, illetve a csatorna saját promói a reklámblokkokban.
A gyakorlat persze megoszlik, de számos adó teszi valamely műsorának beharangozóját a hirdetési szempontból legértékesebbnek tekintett első helyre. Néhány szakértő szerint ez a trend alapjában véve pozitív, mivel a nézők a műsorajánló alatt szívesebben maradnak az adott csatornán, illetve kisebb valószínűséggel kapcsolnak el az azután következő reklámblokk alatt. Míg ezt az álláspontot többen vitatják, az iparág egységes azzal kapcsolatban, hogy a reklámfilmek hossza és a sugárzott szpotok mennyisége kedvezőtlen hatással van a reklámhatékonyságra, a felidézésre - és végeredményben azt eredményezi, hogy a nézők csatornát váltanak a hirdetések alatt. A Media IQ véleménye szerint azonban érdemes figyelni arra is, hogy a tévétársaságok egyre növekvő mértékben adnak teret saját promócióiknak - tovább növelve a reklámzajt. Az amerikai megfigyelések szerint egyes csatornák akár három saját hirdetést is elhelyeznek egy reklámblokkban. Ebben a tekintetben a tematikus csatornák arányai rosszabbak, esetükben előfordult, hogy a reklámidő 38%-át szentelték a tévéadó műsorainak. Az országos csatornák között a legtöbb szpot az ABC-n szerepelt: átlagosan 7,13 üzenet minden egyes reklámblokkban. Forrás: www.mediainfo.hu |
Hozzászólások |
comments powered by Disqus |