SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Új műsorrend a közszolgálati adókon

Dátum: 2011-11-04 21:53:09   |  
Az új, őszi műsorrend mindhárom közszolgálati tévécsatorna esetében számos új műsort és komoly szerkezeti változásokat jelentett, amelyek egy hosszú távú stratégia első lépéseként kerültek bevezetésre.

A közszolgálati csatornák sajátos szerepet töltenek be a televíziós piacon: a velük szemben támasztott elvárások igen sokszínűek, ugyanakkor a róluk alkotott kép meglehetősen nehezen és lassan változik.

Ezek tudatában a változtatásoktól a vezetőség nem azonnali és robbanásszerű átalakulást és nézettségnövekedést várt – ez nem is lett volna reális. A cél az volt, hogy a közszolgálati tévécsatornák együttesen minél inkább el tudják látni a feladataikat, egymást kiegészítve és támogatva a lehető legnagyobb (és fokozatosan növekvő) nézőtáborhoz jussanak el, színvonalas és minőségi alternatívát kínálva mind a tájékoztatás, mind a szórakozás terén a társadalom legszélesebb rétegeinek.
 
Figyelembe véve, hogy a nézői szokásrendszer csak fokozatosan, lépésről lépésre módosul, kifejezetten eredményesnek tekinthető, hogy az őszi műsorrend már az első három hétben lényegi átrendeződést eredményezett a nézettségért folytatott versenyben. Október 1. és 23. között a három csatorna együttes közönségaránya főműsoridőben a felnőtt nézők körében több mint negyedével (+ 27%) nőtt, a reklámozói szempontból kiemelt 18-49 éves korosztály esetében pedig kiugróan magas, közel 70%-os a növekmény!
 
Az m1 megváltozott főműsoridős kínálata miatt naponta hétköznaponként két-háromszázezer fővel többen kapcsolnak a legnagyobb közszolgálati adóra, mint a tavaszi hónapokban, többségük éppen a 18-49 éves korosztályból. Az m1 napi elérése így októberben újra meghaladta a 3,3 millió főt, a három közszolgálati adóé együttesen pedig a napi 4,1 millió főt.
 

A nézők számára az egyik legvonzóbb műsor (amely egyben a legnagyobb növekményt is magáénak tudhatja) a Maradj talpon! című vetélkedő. A játék meghökkentő és szórakoztató, a műsorvezető – kritikusai szerint is – intelligens, könnyed és profi, így nem meglepő, hogy a produkció nézettsége hétről hétre folyamatosan nő. Három hét alatt a fél ország megismerte, és minden második felnőtt meg is nézett belőle egy kisebb részt. Magyarország legújabb vetélkedőjére október harmadik hetében a csütörtöki adásra már egymillió néző kapcsolt oda, a műsor átlagos nézettsége pedig megközelítette a félmillió főt. A napi 450-470 ezres nézőszám két és félszerese az év első hónapjaiban ebben az idősávban tapasztalt m1-es nézettségnek.

 
Ugyanígy, jelentős növekmény jellemzi az m1 fél nyolcas Híradóját, amelynek az új struktúra elindulásának 3. hetében átlagosan naponta több mint 650 ezer nézője volt, 20%-kal több, mint a tavaszi és 44%-kal több, mint a nyári hónapokban! Ez naponta több mint 200 ezer fős növekményt jelent.
 
A vetélkedő és a Híradó csúsztatva az m2-n is ismétlésre kerül, amellyel további olyan nézőkhöz jut el, akiknek az eredeti adásba nem volt módjuk bekapcsolódni. A Híradónál ez további napi 120 ezer főt jelent, ami kb. 30%-kal magasabb érték, mint az év első 5 hónapjának nézettségi szintje.
 
A nagyszabású szórakoztató produkciók közül a Magyarország, szeretlek! című, vasárnap esti vetélkedő az első héttől kezdve igen sikeresen debütált: alkalmanként 650-700 ezer nézője van, de a kedd este adásba kerülő DTK Show is ígéretes.  Mindkét műsornál feltűnő a fiatalabb nézők bekapcsolódása: a vetélkedőnél a megszokottnak háromszoros, a talk-shownál a nyári időszakhoz képest másfélszeres az 50 évalattiak nézőszáma.
Az említett műsorok mellett számos új sorozat is indult mind az m1-en, mind a Duna TV-n, amelyeket a nézők kedvelnek, és amelyek szinte kivétel nélkül emelik a csatornák nézettségi átlagát.
 
Forrás: AGB Nielsen
MTVA közlemény


Hozzászólások

comments powered by Disqus