SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Újabb felmérés bizonyítja, szárnyal a kábel piac

Dátum: 2009-07-28 16:33:09   |  
Megszorítások és spórolás ide vagy oda, hiába szenved a gazdaság az európai országokban a válság súlya alatt, a kábel TV virágkorát éli. Köszönhetően a triple play szolgáltatásoknak.

Állítja a Screen Digest utolsó, kábel piacról készített felmérésében. A Cable Europe-al együttműködve jutottak arra a következtetésre, hogy 2008-ban „a kábel piac rendkívül erős jelenlétet mutatott”. Ezt alátámasztják az adatok is, teljes bevétel növekedése 5,4%-os volt, és itt vegyük figyelembe a változó gazdasági légkört is. A teljes bevétel 18,8 milliárd euró volt Európában, ebből 17,4 milliárdot az Unió országai termeltek ki.

Az elmúlt években felerősödött a verseny a televíziós piacon, az új IPTV, műholdas és DTT szolgáltatásoknak köszönhetően, amik a kábellel hadakoznak. Az eredmény a kábel TV-s előfizetések növekedésének lassulása lett, de egyben a triple-play szolgáltatásokat választók számának megugrása is bekövetkezett. A triple-playnek óriási szerepe van abban, hogy a kábel piac megtarthatta a növekedési tendenciát, és jelenleg az Egyesült Királyságban és Spanyolországban a legnépszerűbb a tévézők körében.

A Screen Digest előrejelzése szerint a kábel TV a következő években folytatja a terjeszkedést, az Egyesült Királyság marad Európa legnagyobb digitális kábel TV-s piaca a 3,5 millió digitális háztartással. Közvetlenül követi Németország, 3,3 millióval, majd Hollandia zárja a sort 2 milliós előfizetőjével.

A Nyugat-és Kelet-Európa között húzódó szakadék továbbra is megmarad, az előbbiben a digitális otthonok utáni bevétel 24,05 millió euró, míg utóbbiban ez a szám csak 14,14 millióra rúg.

Forrás: screendigest.com

sat.hu
 



Hozzászólások

comments powered by Disqus