SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ |
Újabb televíziók indulhatnak |
Dátum: 2004-11-17 10:10:35 | Szerző: postatib |
A televíziós piac a jövőben újabb szereplőkkel bővülhet, amire szükség is lehet, hiszen a tévézéstől való függőség egyre nő. Egy 18 év feletti felnőtt átlagosan 30,34 órát tévézik hetente, ami 13 órával több mint 1992-ben. A reality műsorok és a mozifilmek iránt visszaesett az érdeklődés, a sportműsorok viszont nézettebbek lettek. |
Várhatóan újabb szereplőkkel bővül a televíziós piac a jövőben - ismertette lapunknak az egri reklámkonferenciára készített előadás egyik lényeges mondanivalóját Kolosi Péter, a piacvezető RTL Klub programigazgatója. Mint mondta: 1994 és 2003 között a magyar nyelvű csatornák száma 7-ről 43-ra emelkedett. A három országos televízió: az MTV, az RTL Klub és a Tv 2 azonban az év első felében a legalacsonyabb részesedést érte el a teljes lakosság körében a televíziónézési időből 1998 óta, miközben a kábeltévék ezen időszak alatt 4,6 százalékkal növelték részesedésüket.
Kolosi Péter hangsúlyozta: az országos kereskedelmi tévék saját csatornájukon nem vehetik fel a versenyt a kis televíziókkal, ellenben a velük kötött kereskedelmi megállapodásokkal a hirdetők számára is jó ajánlatokkal tudnak előállni. Ahhoz azonban, hogy saját tematikus csatornát indítson a két nagy országos televízió tulajdonosa, a médiatörvény módosítására van szükség, amely ugyanis kimondja, hogy országos műsorszolgáltató tulajdonosa nem szerezhet befolyásoló tulajdont másik csatornában. Márpedig úgy tűnik, a jövőben is minden a televízió körül forog majd: a tévézéstől való függőség ugyanis folyamatosan nő. Egy 18 év feletti felnőtt átlagosan 30,34 órát tévézik hetente, ez több mint 13 órával haladja meg az 1992. évi adatokat. A KSH kutatásaiból is az derül ki, hogy a médiafogyasztás 70 százaléka a televíziózás. Igaz, ebben az internet nincsen benne. Újság- és folyóirat-olvasásra 7 százalék jut, míg a rádióhallgatás 22 százalékkal veszi ki részét. Az egyes műsortípusokat tekintve Kolosi Péter úgy véli, az eseménytelevíziózásé a jövő, még akkor is, ha ez a műfaj kifejezetten nagy költségvetést igényel. A reality műsorok iránt a kezdeti érdeklődés 2003-ban visszaesett, az idén azonban az új műfajokkal (Kísértés, A nagy Ő) újra megnőtt a nézettség. 2004-ben átlagosan 1,65 millióan néznek ilyen típusú adásokat a televízióban. Ugyanakkor folyamatos csökkenést mutat a mozifilmek nézettsége: amíg 2002-ben még 1,07 millióan ültek le képernyők elé, ha filmet vetített a csatorna, addig ebben az évben 938 ezren kíváncsiak a mozifilmekre. Kolosi Péter ennek ellenére úgy véli, a jövőben is meghatározó szerepet fognak játszani a filmek. Tény az is, egyre többen kíváncsiak a sportközvetítésekre: 2002-ben az MTV-n az RTL Klubon és Tv 2-n a teljes lakosság körében átlagosan 605 ezren néztek egy-egy sporteseményt, ez a szám 2004-ben több mint 60 százalékkal, 982 ezerre emelkedett a három adó esetében. Ma este a Málta-Magyarország mérkőzést az RTL Klub felvételről sugározza, a Sport 2 viszont élőben adja a találkozót. Forrás: www.vg.hu |
Hozzászólások |
comments powered by Disqus |