SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Kitört a médiaháború - csúnya MTV-Duna TV párharc

Dátum: 2007-02-12 09:40:00   |  

A Duna TV szerint az MTV csúsztat és helyenként valótlanságokat állít a Kárpát-medencében fogható műholdas adó nézettségéről.
\"Sajnálattal olvastuk az MTV Sajtószoba 2007. február 8-án keltezett írását, amely olyan szavakat ad a Duna Televízió elnökének szájába, amelyeket nem mondott, olyan állításokat tulajdonít neki, melyek nem hangzottak el, illetve azonnal pontosításra kerültek a Duna Televízió kárpát-medencei nézettségéről szóló prezentáción\" - áll a Duna TV közleményében.

A Duna TV szerint a csúsztatások azzal kezdődnek, hogy a cikk elhallgatja: Cselényi László egy nemzetközi tender nyertese, az európai tekintéllyel rendelkező GfK Hungária Piackutató Intézet megkérdőjelezhetetlen reprezentativitású adatfelvételének tényadatairól tájékoztatta a közvéleményt.

A Duna TV szerint a GfK felmérésében a közönségarány tényadatai jelentős előnyt mutatnak a Duna TV javára az MTV-vel szemben. Az MTV a Nielsen felmérésre hivatkozik, ami ellentétes eredmény hozott ki. A vita a körül megy, hogy a Duna TV szerint az MTV a saját felmérését mosta össze a cikkben a Duna TV által megrendelt felméréssel.

Bár a Duna Televízió elfogadja - és nem vitatja - a Nielsen magyarországi mérőműszeres televízió nézési adatait, ugyanúgy megkérdőjelezhetetlennek tartja a reprezentatív kérdőíves adatfelvétel által kimutatott tényeket is. \"E tény pedig az, hogy a Duna Televízió közönségaránya a GfK Hungária felmérése szerint 7 százalék. A prezentáción elhangzott, hogy az adatszolgáltatás ellenőrzése során felvetődött: a Duna TV magyarországi közönségrészesedése akár a 9 százalékot is eléri - erre utalt a Duna Televízió elnöke\" - állítja a közlemény.

\"A tények durva ferdítésének feltehetően az az oka, hogy elterelje a figyelmet arról, hogy a Kárpát-medencében élő magyarok között a Magyar Televízió nézettsége, kedveltsége és informálásban játszott szerepe - vagyis mindaz, amiért egy televíziót működtetni érdemes - valóban messze elmarad a Duna Televízióé mögött. (..) Az elhallgatások, csúsztatások és \"durva ferdítések\" egy pár soros cikkben bravúrt igénylő garmadáját látva nem tudunk másra gondolni, mint arra, hogy az MTV továbbra is távol tartja magát az általa is kívánatosnak állított jó viszonytól, amivel kapcsolatban csak a régi Aesopus tantörténet juthat eszünkbe ama mesebeli rókáról, akinek savanyú volt a szőlő...\" - fogalmaz a közlemény.

Magyarországon a Duna TV által naponta elért nézők száma az AGB-Nielsen tényadatai szerint 2005-ben 164 772, 2006-ban 195 786, 2007-ben pedig már 251 933 nézővel előzi meg az m2-es adót. A GfK Hungária mérése alapján 2006 decemberében a Kárpát-medencében, Magyarországon kívül élők 20,28 százaléka nevezte meg a Duna Televíziót kedvenc csatornájának, ezzel szemben az m1-et alig több, mint a fele, 11,71 százalék néző, az m2-t pedig a harmadánál nem sokkal többen, 8,28 százalék nevezte meg legkedveltebb csatornájának. Tény, hogy Romániában ez az arány a Duna TV esetében 26%, míg az m1 és m2 ennek még a harmadát sem éri el: 8,5 százalék, illetve 8,2 százalék.

Forrás:(NAPI Online)

Hozzászólások

comments powered by Disqus