SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Korlátoznák a kereskedelmi televíziók terjeszkedését

Dátum: 2006-05-15 10:54:34   |  
A TV2 és RTL Klub további terjeszkedését korlátozná, a közmédiumok kereskedelmi reklámjogát megszüntetné a készülőfélben lévő médiatörvény. Az ORTT megbízásából készülő tervezet a szakma egy része nem tartja jónak. Mások azt nehezményezik, hogy egy olyan testület készíti a jogszabály tervezetét, amelyre az szintén vonatkozna.
Készülőfélben van az új médiatörvény - a normaszöveg e héten válhat ismertté -, ám a hírek szerint az eddiginél szigorúbb jogszabály tervezetét a szakma egy része nem tartja jónak, függetlenül az elfogadásához szükséges politikai konszenzus meglététől vagy hiányától.

Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) megbízásából most készülő tervezet szövegét az interneten is közzéteszik - mondta el a Napi Gazdaságnak Bogdán Tibor, a jogszabály normaszövegét kidolgozó bizottság vezetője. A testület szándékai szerint a 30 százalékos közönségarányt meghaladó mutatóval rendelkező adók (pl. RTL Klub, TV2) csak a saját reklámidejüket értékesíthetnék, szemben a jelenlegi gyakorlattal, amikor a cégek több kis televízió reklámidejét is árusítják. Egy vállalkozás működtethetne több csatornát is, ám ha ezek együttesen elérik a 30 százalékot, tovább már nem terjeszkedhetne.

Kolosi Péter az RTL Klub programigazgatója nem tartja előrelépésnek a tervezetet, mivel szerinte az nem állná ki sem az alkotmány, sem pedig az \"üzleti racionalitás próbáját\". Kerszty Gábor a TV2 vezérigazgatója kiemelte, hogy az 1996-os megszületése óta folyamatos kritikákkal illetett médiatörvényt nem elég csak módosítani, hanem teljesen új alapokra kell azt helyezni. A tervezet kapcsán úgy látja, az \"annyira nem felel meg a piaci körülményeknek és a az uniós szabályoknak, hogy még megvitatni sem érdemes.\"

A közmédiumok működtetésére vonatkozólag az ORTT megszüntetné azok kereskedelmi reklámjogát. Ezenkívül finanszírozásukat is megváltoztatná a testület, mivel ezt nem évente, hanem nagyobb, a brit gyakorlatnak megfelelően 10 éves ciklusra vonatkozóan oldanák meg.

A Magyar Televízió (MTV) elnöke azonban szintén arra mutatott rá, hogy egyszerűbb lenne egy új médiatörvényt hozni, mint a jelenlegit korrigálni. Rudi Zoltán e mellett azt sem tartja szerencsésnek, hogy egy olyan testület (ORTT) készíti a jogszabály tervezetét, amelyre az szintén vonatkozna, ráadásul a tervezet megerősítené a testület szerepét.

Forrás: Napi Gazdaság

Hozzászólások

comments powered by Disqus