SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Krízisben a szórakoztatóműsor a néző gyógyszere

Dátum: 2009-06-08 18:54:29   |  
A válságidőszak kedvez a különböző szórakoztató műsoroknak, amik nagy számban jelentek meg világszerte. Vajon tényleg a krízishelyzet okozza pl. a humoros, vagy pénzdíjjal kecsegtető műsorok népszerűségének emelkedését?

Az  IMCA (International Media Consultants Associes) és a Médiamétrie (The Inter-professional Audience Measurement and Survey Company) tíz országban végzett megfigyelése alapján levonta a következtetést, a szórakoztató műsorok mintha valamiféle ellenszert jelentenének a krízis idején a televíziózó közönségnek.

Megfigyeléseiket többek között olyan országokban végezték, mint az Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Egyesült Államok, Japán és Svédország. Azokat a műsorokat emelték ki elsőként, amik 2009-ben indultak, és elsősorban a pénznyerésre helyezik a hangsúlyt (mint a Rico al Instante Spanyolországban, ami azt jelenti Gazdag egy szempillantás alatt), vagy végtelenül egyszerű szabályokkal rendelkező vicces kvíz showk (mint a Pretty Smart Hollandiában, ami annyit jelent kb. Meglehetősen dörzsölt).

A humoros műsorok szintén kedveltebbekké váltak, mint a Let\'s Dance for Comic Relief (kb. Táncoljunk a vidám segélyért) az Egyesült Királyságban, vagy a The College Humour Show (Főiskolai Humor Show) az USA-ban. Az előbbiben hírességek adnak elő ismert táncjeleneteket, hogy pénzt gyűjtsenek jótékony célokra, utóbbi egy televíziós komédiasorozat.

Egy másik trendet is megfigyeltek, a reality showk új erőre kaptak, mintegy kibúvót, menekülést jelentve résztvevőinek és nézőinek a válság elől.

Nem kell messzire mennünk, hogy igazolva lássuk a felmérés eredményeit, ha arra gondolunk, hogy hazánkban gombamód megszaporodtak pl. a különböző pókerjátékok a képernyőn, és visszatérnek a régi pénznyeréssel kecsegtető ismerősök is, mint ahogy tette azt az Áll az Alku, és a hírek szerint a Legyen Ön is milliomos is újra képernyőre kerül. Azon már meg sem lepődünk, hogy a stand up comedy  műfaja is népszerűbb, mint valaha. Ha hihetünk a feltételezésnek, akkor a válság megváltoztatta műsorpreferenciákat.

A felmérésről beszámol a rapidtvnews.com.

sat.hu
 



Hozzászólások

comments powered by Disqus