SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Még mindig a TV2 és RTL Klub harap a legnagyobbat a reklámtortából

Dátum: 2010-03-17 09:47:54   |  
A reklámokból befolyó bevétel összességében csökkent tavaly, de a tematikus csatornák esetében nőtt. A nagy kereskedelmi adók továbbra is vezetnek, a reklámpénzek 80%-át birtokolják. Most a lakosság azon 20 százalékáért megy a verseny, akik még analóg módon tévéznek.

 

A televíziós reklámokból befolyó összeg 16%-ot zuhant 2009-ben hazánkban, derítette ki az Ernst and Young, és hozta nyilvánosságra a MEME (Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete). A végösszeg, ha az ügynökségi és egyéb kedvezményeket nem nézzük, 59,9 milliárd forint volt. Ha csak a földi digitális szolgáltatókat vesszük, ez az arány 21%. Ellenkező tendenciát mutatnak azonban a tematikus csatornák, ahol 10%-ot emelkedett ez a bevétel, a reklámozók ráébredtek a korábban hanyagolt tematikus csatornákban rejlő lehetőségekre. A szponzorált műsorok azonban 29%-ot estek.

A televíziós reklámpiacot továbbra is a TV2 és az RTL Klub uralja, amelyek a reklámbevételek 80%-át zsebelik be. A Chello Central Europe és az IKO Media a két vezető társaság, ha tematikus csatornákról van szó.

Az Emasa kérdésére a digitális átállásról, és arról, hogy mit várhatunk jövőre, Málnay B.Levente , a MEME elnöke és a Chello Central Europe ügyvezető-igazgatója elmondta: „A piacot a kábelszolgáltatók uralják, ebben a szegmensben pedig már megkezdődött az átállás, a folyamat közepén vagyunk, így itt komolyabb változások nem várhatók. Az igazán komoly verseny azért a mintegy 20 százaléknyi nézőért folyik majd, akik jelenleg csak a három földi sugárzású adót fogják a lakhelyükön. A következő két év egyik legizgalmasabb kérdése, hogy ez a réteg milyen szolgáltatóra vált majd” – mondta a szakember.”

Forrás: broadbandtvnews.com, emasa.hu

 

 



Hozzászólások

comments powered by Disqus