SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Meghajolt az ORTT a kereskedelmi csatornák akarata előtt: 2012-ig meghosszabbították az RTL Klub és

Dátum: 2005-07-20 15:33:23   |  
A médiahatóság meghosszabbította az RTL Klub és a TV2 koncesszióját - értesült a Stop. A két országos kereskedelmi csatorna műsorszolgáltatási jogosultága eredetileg 2007 júliusában járna le, ehhez képest kaptak most további öt évre sugárzási lehetőséget. Korábban a pártdelegáltak sem a meghosszabbítás időpontjában, sem az eljárási rendben nem értettek egyet.
Információink szerint az ORTT szocialista delegáltja, Ladvánszky György olyan beadványt juttatott el a testülethez, ami a mihamarabbi döntést szorgalmazta. Értesülésünk szerint ennek megfelelően hosszabbították meg a két kereskedelmi tévécsatorna szerződését.

A két csatorna szerződése 2007 júliusában jár le. Ezzel szemben volt olyan álláspont, mely szerint az ORTT-nek elég lett volna csak jövő év áprilisa és júniusa között dönteni. Ezt azzal támasztották alá, hogy még nem készültek el azok az átfogó tanulmányok, melyek a kereskedelmi televíziózás hatásait, a díjviszonyokat, az európai médiakörnyezetet vizsgálják. A médiatestületnek a szerződések meghosszabbításakor a televíziók leghosszabb működési idejét kellene górcső alá vennie.

Az ORTT-n belüli vita arra is kiterjedt, hogy a testületnek milyen arányban kellene döntenie az új szerződésekről. Ebben a kérdésben volt olyan álláspont, miszerint a meghosszabbításhoz az eredeti koncesszióba adás döntési arányát, azaz a kétharmados szabályt kell alkalmazni. Ezzel szemben olyan vélemény is felmerült, miszerint az új döntés meghozatalakor elég volna az ORTT tagok felének egyetértése.

Úgy tudjuk, a médiatestület egyes tagjai azt az álláspontot képviselték a harmadik vitás kérdésben, hogy változatlanul kellene meghosszabbítani a szerződéseket. Az ezt ellenzők ugyanakkor azzal érvelnek, hogy ha így maradnak a megállapodások, akkor változatlanul maradnak a koncessziós díjak is.

Az 1997 óta működő TV2 és versenytársa, az RTL Klub 17 milliárd forint koncessziós díj fizetését vállalta. Ezzel szemben a Magyar Reklám Szövetség becslése szerint a teljes magyar hirdetési piac tavalyi nettó bevételeinek 36 százaléka csapódott le a két kereskedelmi televíziónál, ami megközelítőleg 60 milliárd forintot tesz ki. Ezekből az arányokból pedig az derül ki, hogy a hirdetési bevételekhez viszonyítva túl alacsony a koncessziós díj. Szakértők szerint a két csatornának a jövőben a jelenlegi havi egymilliárd forint két vagy háromszorosát kellene fizetnie.

Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója megerősítette információinkat a műsorszolgáltatási jogosultság meghosszabbításáról, és elmondta, hogy ezt a döntést várták a médiatestülettől és a csatorna külföldi, valamint magyar tulajdonosai is üdvözölték a lépést. Kolosi szerint Magyarországon nagyon magasak a koncessziós díjak, ezek emelését nem tartotta volna okos dolognak.

A TV2-től egyelőre nem reagáltak megkeresésünkre.

Forrás: www.stop.hu

Hozzászólások

comments powered by Disqus