SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Milyen a jövő TV-je?

Dátum: 2011-10-22 20:18:57   |  
Egy müncheni konferencián azt vitatták meg a szakértők, milyen változásokon megy keresztül a televízió, a megbeszélés a „A jövő TV-je – hibrid, interaktív, közösségi” címet viselte.
A várakozásokat illetően megoszlottak a vélemények a jelenlévők között. Sebastian Blum, a Booz & Company ügyvezetője szerint a „nem lineáris” televíziózásé a jövő, azaz egy korszaké, ahol a csatornák által sugárzott műsor elébe kerülhet a felhasználók által választott tartalom. Ezzel kapcsolatban Helmut Thoma szkeptikus maradt, az RTL egykori vezetője úgy véli, a jövőben is elsőrsorban a csatornák műsorkínálatából válogatnak majd a nézők. Thoma úgy véli, hogy az eufória, ami jelenleg uralkodik a TV-s piacon, valami olyan, amilyet már láttunk korábban. 2000-ben azt hitték, hogy az internet megeszi a televíziót. „De eddig még nem ette meg.” – mondta.

Gary Davey a Sky Deutschland programigazgatója úgy gondolja, egyes egyedül a tartalom dönti majd el, siker lesz vagy bukás, mindegy, hogy a kínálat lineáris vagy sem. Wolfgang Elsäßer, az Astra Deutschland feje úgy véli, hogy a nem lineáris TV nem a helyettesítője, hanem a kiegészítője a lineáris tartalomnak.
 
Johannes Larcher a nemzetközi Hulu („Nézd a kedvenceidet. Bármikor. Ingyen.” – reklámokból finanszírozott video letöltő platform) alelnöke biztos benne, hogy a nem lineáris TV-fogyasztás emelkedni fog, főleg a fiatalabb generáció akarja függetleníteni magát a a televíziós csatornák szigorú időbeosztásától, és saját maga eldönteni, például, mikor akar egy adott sorozatot megnézni. Larcher szerint az on demand (választási alapú) tartalmat szolgáltató platformok,  az irántuk való kereslet növekedésének hála, jelentős versenytársai lesznek majd a klasszikus csatornatartalmaknak.
 
Forrás: rapidtvnews.com

 

 



Hozzászólások

comments powered by Disqus