SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Minden háztartásban van színes TV

Dátum: 2005-03-23 11:44:01   |  
Általánosan elterjedt a színes TV Magyarországon. A Gfk felmérése szerint 2004-ben lassú növekedési tendencia és árcsökkenés jellemezte a szórakoztató elektronikai termékek piacát.
Mindenkihez eljutott a színes TV Magyarországon. A színes televízió mára alapfelszerelésnek számít, a háztartások 99 százaléka rendelkezik vele - áll a Gfk Piackutató Intézet felmérésében. 2004-ben a korábbi évhez képest megháromszorozódott azon háztartások aránya, ahol már két színes TV van, jelenleg ez az összes háztartás 33 százaléka.

Az új, digitális technológiát hordozó szórakoztatóelektronikai eszközök: különösen a DVD rekorderek és lejátszók piacán volt tapasztalható jelentős növekedés: mára a háztartások közel egynegyede rendelkezik DVD lejátszóval. A videokamera még mindig luxuscikknek számít, azonban így is terjed: a háztartások tíz százalékába jutott el a felmérés szerint.

A szintén luxuscikknek számító házimozival 2003-ban még csak a háztartások két százaléka rendelkezett, de mára ez az arány nyolc százalékra növekedett. A videolejátszó készülékek népszerűbbek: mára a háztartások 57 százalékában megtalálható ez az eszköz. A projektoros, LCD és plazmaképernyős televíziók - noha piacukon jelentős forgalomnövekedés tapasztalható - egyelőre elenyésző arányban vannak jelen a magyar háztartásokban.

A Gfk felmérése szerint a 2004-es évet az árcsökkenés és a lassú növekedés jellemezte a szórakoztató elektronikai termékek piacán. A korábbi kétszámjegyű növekedés hosszú táon nem volt tartható az intézet elemzése szerint. A tendencia mögött a lakáshitel visszafizetések megkezdése áll. A túlfogyasztó háztartásoknak a tartozások miatt vissza kellett fognia a kiadásokat.

Szórakoztató elektronikai felszereltség aránya 2004-ben
Színes TV 99%
Videó 57%
Hifi 45%
Magnó 42%
Csak rádió 41%


Forrás: [origo]

Hozzászólások

comments powered by Disqus