SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ |
Music TV a keményfejű magyaroknak |
Dátum: 2007-06-14 09:00:11 | |
A Music Television október elsejétől magyar nyelvű műsorral jelentkezik. A csatorna 26 évvel ezelőtti indulása óta komoly nemzetközi hálózattá nőtte ki magát, és a legismertebb márkanevek egyike a világon. Az MTV egyik vezére, Bhavneet Singh szerint a magyarok különböznek a régióbéliektől, keményfejűek, mégsem voltak nehézségek a magyar bevezetéssel. |
Az MTV-csatorna 179 ország 480 millió háztartásában van jelen, és összesen 50 helyi csatornával rendelkezik. Tulajdonosa, a Viacom 2005-ben 9,6 milliárd dolláros bevételt és 1,3 milliárdos nyereséget könyvelt el. A hálózaté többek között a magyar Viva csatorna is. A FigyelőNet a magyar bevezetés kapcsán az MTV Networks International elnökhelyettesével, Bhavneet Singh-gel beszélgetett:
Milyen hasonlóságok és milyen különbségek voltak a magyar és a többi régióbéli ország között? Érzésem szerint kulturális, kereskedelmi és technológiai különbségek is vannak. Ebből a három szemszögből kell néznünk a dolgot. Kulturálisan nagyon különböző társadalmakról beszélhetünk: az emberek általában egy blokként említik Kelet-Közép-Európát, de minél többet utazom ebben a régióban, minél több időt töltök itt, azt kell látnom, hogy a magyarok teljesen különböznek a lengyelektől, vagy a románoktól. Vannak persze hasonlóságok a közös határoknál, mondjuk Erdélyben, ami természetes, de alapvetően különböző társadalmakról van szó. Nem lehet tehát alkalmazni az amerikai \"One size fits all\", tehát az egy méret mindenkinek filozófiát. Adoptálni kell a know-howt arra a specifikus piacra, és ez az alapvető irányelvünk. A piacgazdaság is nagyon fontos szerepet játszik, ezt sem lehet összehasonlítani: míg Lengyelország óriási piac, a legnagyobb itt a régióban, a magyar piac négy-ötszöröse. Ott sokkal hamarabb megjelentünk több termékkel is. Aztán van a technológiai faktor. Vannak piacok, amelyek sokkal fejlettebb szinten állnak, nagyobb a szélessávú és mobilpenetráció. Ilyen például a Baltikum. Pontosan nem tudom miért, lehet hogy a skandináv országokhoz való közelségük miatt - hiszen a skandinávok élen járnak ezen a téren - ezért cégeik könnyebben terjeszkedtek ott. A lényeg az, hogy ezeket kell latolgatnunk, amikor elhatározzuk, hogy hol akarunk terjeszkedni. Piaci szempontból inkább a cseh piac hasonlít Magyarországra, a méretet és a technológiai szintet tekintve, kulturálisan azonban össze sem lehet hasonlítani Magyarországot az említett országokkal. Ha közepes méretű piacról van szó, miért gondolta úgy az MTV, hogy érdemes új csatornát bevezetnie itt? Mi megpróbáljuk megvalósítani azt az üzleti modellt Magyarországon, ami működik a világ többi országában is, ahol jelen vagyunk. Ez azt jelenti, hogy azon a területen, ami a mienk, portfoliót kell kiépíteni. Mi tartalomszolgáltatók vagyunk, portfoliónkat tekintve a 35 év fölöttieknek a Comedy Central, aztán a VH1 aztán az MTV, majd a lokális zenei brandek következnek, mint a Viva, vagy a Music Factory - rengeteg ilyen saját márkánk van a különböző piacokon - aztán a Nickelodeon és ennek variánsai, és végül az óvodáskorúaknak a Nickelodeon Junior. Szóval a 3 évesektől a 35 évesekig teljes palettát nyújtunk. A német akvizícióval szereztük meg a magyar Vivát is, és gyakorlatilag csak idő kérdése volt, hogy az MTV-t bevezessük a piacon, kicsit bővítve a kínálatot. A többi márkánkkal is ugyanez a tervünk. Kántor Endre Forrás: www.fn.hu |
Hozzászólások |
comments powered by Disqus |