SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ |
Ön akar reklámokat nézni egy éjszakán keresztül? |
Dátum: 2008-11-11 18:37:20 | Szerző: dorka |
Bár a reklámokról rendszerint elkapcsolunk, és legtöbben a kereskedelmi televíziózás nem kívánatos velejárójaként gondolunk rájuk, mégis akadnak olyanok, akik egy egész estén, éjszakán át szeretnék élvezni azokat. |
Biztos érezték már úgy, miközben épp a kereskedelmi csatornákon fellelhető kevés jó film egyikét nézték; hogy ha még egyszer meglátom Emesét a bankban, ahogy egy érdeklődő külföldi férfit alakít, még a pénzem is kiveszem onnan. Arról nem is beszélve, hogy a közelébe sem megyek évekig. A dolog abszurditása persze az, hogy egy reklám célja, legyen bármilyen idegesítő is, egy szolgáltatás eladása. Persze elsőre, másodszorra, harmadszorra még megmosolyogtat Emese, de minden nap minden reklámblokkjában már nem. Ezzel persze nem a reklámfilmet minősítem, pusztán arra gondolok, hogy még a legjobb reklám is unalmassá válhat, ha minden 10-15 perces blokkban helyet kap.
Egy reklám megítélése természetesen szubjektív, szerintem kevés az igazán jó reklám, vagy ha az ötlet adott, bevált, és még a nézőknek is tetszik, gyakran a reklámkészítők vagy megrendelők nem tudják, mikor van az elég, mikor kellene abbahagyni. Sokszor az unalomig nézhetjük ugyanazokat a karaktereket, csak éppen különböző szituációkban. Talán ezért is van az, hogy a magyar levelesládákat bejáró külföldi reklámok érdekesebbek, vagy netán értékesebbeknek tűnnek, hiszen megtekintésük saját döntésünk, és csak annyiszor találkozunk velük, ahányszor elindítjuk őket. Visszatérve az elejére, tehát vannak olyan rajongók, érdeklődők, mazochisták, ahogy tetszik, akik több órán keresztül szeretnének reklámokat nézni, beleértve a magyar és külföldi alkotásokat egyaránt. A Reklámzabálók Éjszakáját az idén rendezik meg nyolcadszor, és nagy népszerűségnek örvend. Azon túl, hogy egy újabb esemény, amiről beszámolhat az összes pletykalap, és elemezheti, milyen ruhában vettek részt rajta a bulvárszereplők, vannak kifejezetten bíztató oldalai is. Mindig vetítésre kerül néhány régi magyar reklámfilm gyöngyszem, azoktól az időktől kedve, amikor a műfaj még csak bontogatta szárnyait, egészen a Skála-kópé megjelenéséig, azaz a nyolcvanas évekig. Lehetőséget kapnak önmaguk és tehetségük megmutatására a Reklámzabálók Kreatív Versenyben a vállalkozó szellemű amatőrök is, a MAKSZ-szal (Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége) közösen meghirdetett versenyben négy kategórián belül lehet indulni: film, sajtóhirdetés, plakát, rádió. A nevezők sorsáról a közönség kezében a döntés. Idén az Arany Penge Kreatív Fesztivál résztvevőire is szavazhat a jelenlevők, itt a hazai ügynökségek filmjei versenyeznek egymással, és később, az Arany Penge Fesztivál keretein belül egy szakavatott zsűri is értékeli az alkotásokat. A MAKSZ-szal közösen egy Ifjú Penge pályázatot is hirdettek a szervezők, az erre született pályamunkákat egy közéleti személyekből álló zsűri értékeli majd, online szavazatok alapján pedig egy közönségdíjat is kiosztanak a pályázók között. A Reklámzabálók Éjszakája november 29-dén délután veszi kezdetét, majd folytatódik éjszaka, az eredményhirdetéssel, díjkiosztóval egybekötve. Helye idén a Budapest Congress & World Trade Center, azaz a volt Kongresszusi Központ. További információk: www.reklamzabalok.hu Fülöp Dorka www.sat.hu |
Hozzászólások |
comments powered by Disqus |