SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ |
Nickelodeon - belső önszabályozás |
Dátum: 2007-08-21 10:16:21 | |
A Viacom gyermekeknek szóló televíziós hálózata, a Nickelodeon bejelentette, hogy karakterei, például Spongyabob vagy a Fecsegő Tipegők nem szerepelnek 2009-től junk food-reklámokban - írja a BrandRepublic. |
Spongyabob, akárcsak a Viacom Nickelodeon hálózatának többi rajzfilmhőse, nem hirdet többé hamburgert, sültkrumplit és egyéb gyorséttermi ételeket - jelentette be a tévétársaság vezetősége. Az intézkedés 2009 januárjában lép érvénybe, ami azt jelenti, hogy azután minden új, a karakterekre vonatkozó, élelmiszeripari céggel kötött reklám-megállapodást ellenőriznek majd - dietétikai szempontból. Korábban például a Fecsegő Tipegők karakterei hirdették a Burger Kinget, de ez 2009 januárja után aligha lesz lehetséges.
Ugyanakkor a Nickelodeon továbbra is engedi más egészségtelen ételek, mint például az édességek reklámozását: \"Ha egy édességgyártó szeretne hirdetni a Halloween idején, szeretnénk lehetőséget adni nekik\" - fogalmazott Cyma Zarghami, a Viacom vezérigazgatója. A Nickelodeon korlátozó bejelentését egyébként már több globális kontrollintézkedés is megelőzte: a McDonald\'s és a Coca-Cola is korlátozta a kisgyermekek felé irányuló hirdetéseit, és nemrég a Walt Disney pedig a dohányzást tiltotta be újabb rajzfilmjeiben. Forrás: www.kreativ.hu |
Hozzászólások |
comments powered by Disqus |