SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Növekszik hazánkban a hibrid TV-t nézők száma

Dátum: 2011-12-17 20:35:03   |  
Az összes tévézéssel töltött idő 50%-ára rúg az internetes videók nézettsége a hibrid tévénézők körében – derül ki a HybridBox által készített első magyarországi hibrid TV jelentésből.

Az élő műsorszórást az internetes videózással összeházasító új technológiával a tévézők már nemcsak a TV csatornák kínálatából, hanem az interneten elérhető videók millióiból is válogathatnak a TV-n keresztül. Az okos tévék és a hibrid set-top-box-ok drasztikus terjedésével 2012 már a hibrid tévézés éve lesz.

„A hibrid TV nézők számára már teljesen mindegy, hogy a tartalom az élő műsorszolgáltatásból, vagy az internetről származik-e” – hangsúlyozta Lázár Csaba, a HybridBox Nyrt. elnöke. „Egy új tévés ökoszisztéma születik, amely a következő években radikálisan befolyásolja majd a kereskedelmi tévék jelenlegi kényelmes pozícióját. A reklámtorta újraosztásra kerül majd, ám azt ma még nem lehet tudni, hogy kinek, hogyan változik a tortaszeletének a mérete” – mondta Lázár.
 
A hibrid TV nézők havonta átlagosan 10 gigabitnyi mennyiségű internetes videót fogyasztanak, és naponta átlagosan legalább 40 percet töltenek a tévénézés mellett – ugyanazon a TV képernyőn keresztül – internetes videók megtekintésével. Hagyományos TV-t ugyanez a csoport csupán napi 40 percet néz. „Az AGB Nielsen adataihoz képest a 18-49 éves hibrid TV nézők szignifikánsan kevesebb időt töltenek tévénézéssel, ami azzal is magyarázható, hogy ez a médiafogyasztói célcsoport aktívabb életet él” – mondta Lázár.
 
TOP 5 élő TV műsor, ami iránt a leglojálisabbak a hibrid TV nézők
A vizsgált időszakban, 2011 novemberében a hibrid TV nézők a leglojálisabbak az alábbi élő műsorok iránt voltak: a 1.) Tények (TV2), a 2.) Barátok közt (RTL Klub), az 3.) Egyenes beszéd (ATV), a 4.) ValóVilág (RTL Klub) és a (5.) Fókusz (RTL Klub). A hibridTV nézők a legtöbb időt a ValóVilág (RTL Klub) megtekintésével töltötték, ám a leglojálisabbak a Tények (TV2) c. műsorhoz voltak. Ez utóbbiról kapcsoltak el a legalacsonyabb százalékban, illetve ez utóbbit hagyták ki legkevésbé.
 

 

Az oszlopok balról-jobbra:RTL Klub Való Világ, RTL Klub X-faktor, RTL Klub Fókusz, TV2 Tények, TV2 Összeesküvők, RTL Klub Forma 1, TV2 Mokka, ATV Egyenes beszéd, m2 Közvetítés a parlament üléséről, RTL Klub Barátok közt

A hibrid TV nézők körében a vizsgált időszakban az 5 legnézettebb internetes videó: 1.) „A drift melltartó nélkül tilos” (Videa), a 2.) Taxi3 (Voweb), a 3.) Déli Híradó (Duna TV), a 4.) Térkép (Duna TV) és a 5.) busz (Videa). A Top 5 stream jól mutatja, hogy a hibrid tévézés világa mennyire heterogén, és hogy olyan szolgáltatók, amelyek a mainstreamen kívülinek tűnhetnek, mint a Voweb, tudnak relevánsak lenni a megfelelő technológia mellett.

„A hibrid TV technológia eddigi győztesei az internetes videó szolgáltatók, akik képessé váltak beköltözni a TV-be és nézettségi időt kannibalizálni a kereskedelmi tévéktől” – emelte ki Lázár. E veszélyre a kereskedelmi tévék is reagáltak azáltal, hogy egyre több saját gyártású tartalmat tesznek elérhetővé az interneten keresztül, vagy gyártanak közvetlenül a webre. Ebben a versenyben a kereskedelmi tévék közül egyedül az RTL Klubnak sikerült bekerülnie a TOP 5 nézettségű magyar internetes videó szolgáltató közé. A hibrid TV nézők körében a magyar szolgáltatók közül a Videa lett a győztes novemberben.

 Forrás: http://hybridbox.tv



Hozzászólások

comments powered by Disqus