SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ |
P-Sat szakmai nap - mikor szakemberek gyűlnek össze tanulni… |
Dátum: 2009-11-07 17:08:27 | |
A P-Sat Kft. idén harmadik éve rendezte meg szakmai napját. Ami korábban kezdeményezés volt, kezd hagyománnyá válni. November 5-én gyűlt össze a műholdas szakma, hogy közösen tanuljon. Az egész napos programot változatos előadások és termékbemutatók alkották. |
A rendezvény nemzetközi színezetet kapott, köszönhetően spanyol, osztrák és francia előadójának. A mostanában egyik legaktuálisabb témát, a magyar digitális átállást általánosabb és szakmai oldalról is bemutatta az Antenna Hungária két képviselője. A napot Kovács Éva, az AH műsorterjesztési vezető szakértője nyitotta. A MindigTV, a földi digitális televíziós platform mostanra kilenc csatornát tartalmaz, míg tavaly csak három volt elérhető. Tesztüzemben már működik a kilenc új digitális telephely, december 1-étől pedig 88%-os lesz hazánkban a DVB-T lefedettség. Nyolc féle set-top-box és TV készülék van egyelőre azzal a MindigTV-s matricával ellátva, amely garantálja, hogy a vásárló az AH által ellenőrzött, földi digitális vételre alkalmas eszközt vásárol.
![]() Ezt követően következett egy kis piackutatási lecke, Bécs Lajosnak, a Gfk munkatársának jóvoltából. Sokan nem is gondolnák, milyen hasznos adatokat nyerhetnek a független intézettől. Elsődleges feladata a kiskereskedelem monitorozása, azt vizsgálja egy bizonyos termékből mennyit és milyen áron adtak el egy adott időszak, azaz egy hónap alatt. Kifejezetten érdekes lehet a műholdas televíziózásban dolgozók számára pl. a TOP 10 STB (set-top-box) lista, melynek segítségével képet alkothatunk arról, mi az, amit legtöbben kerestek pl. október hónapban. Az adatot szolgáltató cégek, azaz partnereik számára teljesen ingyenesen elérhetővé teszik a szakterületeket érintő listákat, melyek segítségével növelhető pl. egy üzlet számára az eladás hatékonysága.
Breixo Vazquez Garcia, a spanyol Televés gyár színeiben volt jelen, mint a cég termékmenedzsere. Röviden bemutatta a vállalatot, melyről részletesebb a Sat.hu magazin májusi számában olvashatnak a www.sat.hu oldalon. Egy-két érdekességet emelnénk csak most ki. A Televés több mint 1500 féle terméket gyárt, és 80 országban van jelen. Elsődleges területe a kutatás-fejlesztés, folyamatosan rukkolnak elő az újdonságokkal. Sikertermékei a DAT 45 és DAT 75 földi digitális antennák. Minden gyártmányát a legjobb alapanyagokból állítja elő, kizárólag olyan műanyagot használ, mely ellenáll az időjárási viszonyoknak, és olyan felületkezelt tiszta alumíniumot, mely nem korrodálódik.
![]() A spanyol előadót egy francia követte, Yannick-Olivier Laperche, az Inverto Digital Labs elnökhelyettesének személyében. A Luxemburg-központú vállalat kezdetben csak LNB-k (műholdvevő fejek) gyártásával foglalkozott, majd újabb technológiák és területek felé fordult, és létrehozott egy STB (műholdvevő) családot, saját maguk tervezte szoftverrel és hardware-rel. Harminc, a világ minden tájáról származó mérnök dolgozik a központban, akik korábban ST chipszettek tervezésével foglalkoztak. Ezért is vannak ma dobozaik a legjobb chipszettekkel ellátva. Az Inverto 120 különböző LNB-t kínál vásárlóinak, és kifejlesztett a már általunk is bemutatott Unicable switcheket. Ezek segítségével akár nyolc STB-ot is összeköthetünk egyetlen kábellel. Érdekesség az ÖKO LNB, mely újrafelhasznált műanyagból és 100% alumíniumból áll, így kívánva megcélozni a környezettudatos érdeklődőket. STB-ok terén rendkívül széles a skála, az egyszerű készüléktől a prémium kategóriásig minden megtalálható náluk. Legújabb, Scena 5M névre keresztelt dobozuk már OS 21-es szoftverrel van ellátva, mely munkát spórol a gyártónak és viszonteladónak is. Emellett pedig LINUX-os sw is tölthető rá. A készüléket úgy tervezték, ha valaki a LINUX-al nem boldogul, vagy rossz helyre piszkál a készülék „lelkében” akkor se tehesse tönkre a STB-t mert az OS 21 mindig a háttérben marad és aktivizálható.
![]() Német területről Kellermayer Zita, a WISI egyik értékesítője tisztelte meg jelenlevőket, és mutatta be a gyáruk legfontosabb termékeiket. A németországi cég nem titkolt célja magyar partnereket találni. Set-top-boxaik egyik különlegessége az infravörös szem, mely leginkább egy számítástechnikai egérre hasonlít, és arra szolgál, hogy úgy is irányíthassuk a készüléket, ha pl. a TV mögé dugtuk el, mert nem illett a szoba hangulatához és színeihez. Elmondta, hogy míg Ausztriában 300 ezer embert érintett a már befejeződött digitális átállás, addig hazánkban ez a szám 800 ezer lesz.
Vári Péter, az AH képviseletében a digitális sugárzás műszaki oldalát igyekezett bemutatni a jelenlevőknek. Erről részletesebben a Sat.hu magazin legfrissebb, novemberi számában olvashatnak.
Posta Tibor, a P-Sat Hungary Kft. ügyvezető-igazgatója a digitális műholdas televíziózás legérdekesebb újdonságaival ismertette meg a hallgatókat. Ilyen pl. az Optibox két új készüléke, az Alligator és a Panthera. Az IKUSI FLASHD a mindössze 3 másodperc alatt összeállítható antenna is kivívta a szerelők elismerését. Tibor szerint a minőség sokkal fontosabb az árnál, és érdemes a drágább, de megbízhatóbb antennákba és készülékekbe fektetni. A jelenlevők egy kizárólag csak a szakmai nap ideje alatt igénybe vehető rendkívül kedvezményeket tartalmazó ajánlatcsomagból is válogathattak.
Az utolsó elődadó, Kasza Tamás, stílusával pillanatok alatt magára vonta a résztvevők figyelmét. Az eladás hatékonyságának titkát kutatja, azaz arra tanítja az érdeklődőket, hogy lehet a leghatékonyabban értékesíteni és egyre nagyobb haszonra szert tenni. Egy, az Üvegtigrisből származó rövid filmrészlettel érzékeltette az eladás 5 fő elemének megnyilvánulását. Rávilágított, mekkora tévhit azt hinni, hogy a termék vagy szolgáltatás előnyeinek hangsúlyozása és sulykolása a legfontosabb az eladás során. A vevő félelmek megszűntetése és az adott termék objektív bemutatása előbbre való. A vevői félelmek akadályozzák meg legtöbbször egy üzlet megkötését, de ha azokkal időben leszámolunk, azzal megfelelő táptalajt teremtünk az adás-vételnek.
![]() A szakmai nap célja, hogy a műholdas szakma résztvevői jobban megismerhessék egymást, a legújabb tendenciákat és termékeket. Az előadások során a sok új ismeret elsajátítása mellett kérdések és problémák felvetésére is lehetőség volt. Kötetlen formában közvetlenül a gyártóktól, szolgáltatóktól értesülhettek a jelenlevők az újdonságokról, lehetőségük nyílt a szóba került termékek legtöbbjének a helyszínen történő megtekintésére és tanulmányozására is.
sat.hu |
Hozzászólások |
comments powered by Disqus |