SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Platformok harca

Dátum: 2011-02-01 21:33:39   |  
Folytatódnak a felmérések és a piackutatásokon alapuló előrejelzések azt illetően, mire számíthatnak a különböző előfizetéses platformok a következő években.

Az Ovum legújabb riportja alapján az előfizetéses TV piaca 2015-ig mintegy 40%-os bevétel emelkedésre számíthat, az érdekességet mindig az egyes piacok és platformok közti eloszlás jelenti majd. A kábel TV 573 millió háztartásban jelenti majd az esti szórakozást, de az IPTV produkálja majd a legnagyobb előfizetői szám emelkedést, 109 millió otthonnal. A nagy reményeket keltő digitális földfelszíni TV 211 millió otthonban lesz jelen. A kábel TV-től az USA-ban az IPTV és más internetalapú megoldások lenyúlják majd az előfizetőket. A tévézők ugyanis innovatívabb, jobb ár-értékarányú IPTV vagy műholdas előfizetés mellett döntenek majd.


„A földi digitális vételt elsősorban az ingyenesen fogható csatornák előtérbe helyezése táplálja majd és az analóg lekapcsolás idejének közeledte, míg a telefonos társaságok agresszíven kampányolnak majd az IPTV mellett, és fel akarnak zárkózni a régi előfizetésekkel rendelkező kábel és műholdas szolgáltatók mellé.” – mondta Jonathan Doran, az Ovum elemzője.


A műholdas előfizetést kínáló szolgáltatók egy vállrándítással vesznek majd tudomást a versenyhelyzetről és a lenyomott árakról, mivel a kiváló minőségre vágyó tévézőket célozzák meg. Az elemzők szerint 10%-os éves előfizetői szám növekedéssel számolhat az ágazat, és öt év múlva 419 millió háztartás él majd a műholdas lehetőségekkel. Az Egyesült Királyságban például második helyre szorítja a földi digitális platformot, előbbi 13,7 millió, utóbbi 11 millió előfizetőt számlál majd. A kábelre 3,9 millióan, az IPTV-re 1,3 millión fizetnek elő.

Forrás: rapidtvnews.com

sat.hu

 



Hozzászólások

comments powered by Disqus