SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Reklámok átugrásának jogáról vitáztak

Dátum: 2012-05-18 17:30:33   |  
A televíziós ipar nagyjai gyűltek össze a héten New Yorkban, hogy megvitassák a reklámátugrásos technológiát, mely utat tör magának a digitális video rögzítők világában.

Az világos, hogy a legtöbben azonnal megnyomjuk a tekerésre szolgáló gombot, mikor a reklámblokkhoz érkezünk, de még így is látjuk belőle a lényeget. Nemrégiben azonban, Dish Hopper új funkciót adott a digitális felvevőjéhez, amely lehetővé teszi a reklámblokkok komplett átugrását, és az ugye messzemenő következményekkel járhat a televíziós ipar számára, ha ez a technológia elterjed a set-top-boxok világában.

Ted Harbert az NBC Broadcastingtól úgy véli: „Attól, mert a technika lehetővé teszi számunkra, hogy átugorjuk a reklámokat, nem jelenti azt, hogy át is kell. Nem mindig.”

A CBS ügyvezetője, Leslie Moonves egy költői kérdést idézett Hopper úrhoz: „Hogyan gondolja Charlie, hogy így Helyszínelőket készítsek?”

A reklámblokk átugrása nem újkeletű ötlet, pár éve a TiVo már tesztelte, de elriasztotta a televíziós ipar vezetőinek aggodalma. Úgy tűnik, egy olyan kérdéssel állunk szemben, amit hosszasan fognak még fejtegetni a bíróságokon, mivel a tévé a reklámpénzekre támaszkodik, és az is kérdéses, hogy a reklámok átugrása ténylegesen sért-e szerzői jogokat, vagy sem.

Forrás: techradar.com



Hozzászólások

comments powered by Disqus