SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Sok a 3D-s készülék, kevés a tartalom

Dátum: 2011-05-19 20:29:34   |  
Egyre több 3D-s TV-szettet gyártanak és dobnak piacra az elektronikai cégek, de a műsorszolgáltatók számára a 3D-s tartalom nem létfontosságú kérdés.

2011-re a 3D-s televízió szettek piacának drámai megugrását várják az elemzők. Az In-Stat szakemberei szerint 500%-os növekedés várható a 3D-kompatibilis televíziószállítmányok számában. Ennek oka, hogy a gyártók már kifejlesztették 3D-s technológiáikat és a készülékeik csaknem fele már képes a 3D-s képek lejátszására.

"A következő években nagyképernyős televíziók még nagyobb százaléka kerül majd a szállítmányokba 3D-tudással." - mondta Michelle Abraham, az elemzők vezetője. "Arra számítunk, hogy a 40 colos és afeletti televíziók 100%-a 3D-képes lesz.  Ez nemcsak a 3D-s TV-szett szállítmányok megnövekedését fogja okozni, de világszerte nőni fog azon háztartások száma is, amelyek ilyen készülékkel rendelkeznek. A 3D-s tartalmat szolgáltatóknak többet nem kell aggódniuk amiatt, hogy nincs aki nézze a tartalmat."

Az Ovum elemzői azonban úgy látják, hogy a tartalomszolgáltatók részéről kicsi az érdeklődés a 3D iránt. Amikor az illetékeseket a 2011-es terveikről kérdezték, a "3D-s tartalom gyártása és 3D-s csatornák indítása" szerepelt a legutolsó helyen a stratégiai beruházások között. Világszinten a válaszadók 53%-a vélte úgy, hogy a 3D nem volt fontos üzleti terv. Az ázsiai és csendes-óceáni régióban kicsit nagyobb prioritást élvezett a 3D-s tartalom előállítása a vezetők körében.

"Ugyanakkor a 3D-s tartalom előállításának magas költségei korlátozták a tartalom-elérhetőséget és elhalasztottak néhány csatornaindítást. Mivel a 3D-s tartalomba fektetés és a műsorszolgáltatók általi sugárzás iránt hiányzik a lelkesedés, ez a szituáció nem fog gyorsan megváltozni." - nyilatkozta Tim Renowden, az Ovum elemzője. A piackutató cég úgy gondolja, a helyzet 2011-ben sem fog változni.

Forrás: broadbandvnews.com, rapidtvnews.com

sat.hu



Hozzászólások

comments powered by Disqus