SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ |
Tíz ok, amiért a média gyökeresen átalakul 2006 után |
Dátum: 2006-05-22 16:40:49 | |
A televíziózásban érdekelt vállalatok ma már nem tehetik meg, hogy ne válaszoljanak az internetből fakadó kihívásra. Sokak szerint az online média fordulóponthoz érkezett 2006-ban és néhány évtized múlva úgy fognak visszatekinteni erre az évre a média világában, mint valami igen fontosnak a kezdetére – olvasható az itwolrld.com által közzétett elemzésben |
1. Az ingyenes médiamegosztó, csereberélő oldalak a web legforróbb területeivé válnak, miközben néhány, a bizniszben érdekelt vállalatnál még mindig azon töprengenek, hogy hogyan is építsék fel magukat a világhálón, addig más online videó oldalak már magukhoz csábították a felhasználók nagy tömegeit és meghatározó szereplővé váltak.
2. A tartalom-előállítók közvetlenül a nézőkhöz tudják eljuttatni a műsorokat, a tévécsatornák és a hagyományos műsorszóró rendszerek (földi,műholdas) kikerülésével. Egyre több film és sorozat jut el például podcaston a fogyasztókhoz, vagy tölthető le más hordozható eszközökre. Mindez jelentősen csökkenti az előállítás fajlagos költségeit. 3. Már lehetséges az interneten független médiaprodukciókat fenntartható módon, nyereségesen futtatni, ami akár az új média robbanásszerű felfutásához is elvezethet. 4. Az online média formátum használata számos kereskedő terveiben szerepel az idén: videoreklámok,Mobil vagy vezeték nélküli megoldások, háztartáson belüli podcast, szponzorált podcast, termékelhelyezés a videojátékokban, stb. 5. A médiavállalkozások is előnyt kovácsolnak a webes jelenlétből és műsorközlésből. A BBC szerint például az online műsorok megnövelik a prime time-ot, lojálisabbá teszik a nézőket, sőt még a hagyományos nézettség is nő miattuk. 6. A legnagyobb szereplők új szélessávon alapuló projekteket indítottak. A Discovery napi 24 órában \"sugárzó\" szélessávú TV-hálózatot indított; a Disney reklám-alapú internet televízióval kísérletezik, ahol ingyen teszi letölthetővé egyes igen népszerű műsorait; a Fox pedig azt tervezi, hogy szintén ingyen teszi elérhetővé az esti, fő műsoridőben vetített anyagait. 7. A nagy cégek közvetlen multimédiaszolgáltatóvá válnak. Például a Land Rover napi 24 órában működő tv-csatornát indított. Látszólag ez nagyon költséges \"szórakozás\", valójában az éves reklámbüdzsé töredékéből kivitelezhető, nagyon jól pozícionálható és könnyen mérhető eredményeket hozhat. A New York Times szintén tervezi, hogy a nézők és hirdetők kívánságai alapján megnöveli az online videó kínálatát. 8. A podcasting és video-podcasting az innovációs ciklus második szakaszába lépett, már nem csak az innovátorok használják, hanem a megfontolt, komoly vállalatok is kipróbálják. A PBS podcast alapú hírműsort tervez, a Pentagon nemrégiben tette podcast formában is elérhetővé a katonai híranyagokat. 9. Az emberek szeretnék, ha a tévé internetszerűbb lenne. A nézők függetlenül attól, hogy a műsort letöltötték vagy hagyományos formában (antennán/kábelen) fogják, a tévékészüléken akarják megnézni. A tv-t közelíteni kell az internethez, ez az iparágnak is alapvető érdeke, mert hatalmas piaci lehetőségeket nyithat meg. 10. Sokan úgy látják, hogy az internet miatt a televíziónak bealkonyul a közeljövőben. Az AOL szerint a műsornézés internet alapúvá válik és a néző igényeihez igazodik (on-demand), mindenki azt néz meg és akkor, ami és amikor neki megfelel. Forrás: www.hvg.hu |
Hozzászólások |
comments powered by Disqus |