SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Többet tévéznek a digitális felvevővel rendelkező háztartások

Dátum: 2005-11-18 12:02:19   |  
A TV-csatornák legújabb felmérése szerint a digitális felvevők nem fenyegetik a reklámpiacot, sokkal inkább segítik azt. A technológiával rendelkező háztartások körében ugyanis szignifikánsan megnőtt a tévézéssel töltött órák száma.
A legnagyobb amerikai tévéadók képviselői nemrégiben egy konferencián beszéltek először arról, hogy kutatásaik szerint a digitális videófelvevővel rendelkező családok jelentősen több időt töltenek a tévé előtt, mint azok, akiknek nincs a háztartásában hasonló eszköz. A CBS, az NBC, az ABC és a Fox szakemberei az eredmény közzétételével szerették volna eloszlatni a hirdetők aggodalmát, miszerint a digitális felvevőknek köszönhetően a közönség ezentúl egyszerűen átugorja a reklámokat, és emiatt még nehezebb lesz a nézőket elérni. A kutatók meglátása szerint ugyanis ezt a hatást mindenképpen ellensúlyozza, hogy a digitális felvevőt használók körében a tévézéssel töltött idő 12%-os növekedését figyelték meg.

\"Nem is emlékszem, mikor volt példa hasonló esetre, hogy a tudósok, elemzők és előrejelzők hibás meglátásai ilyen sokáig tartani tudták magukat.\" - mondta el David Poltrack, a CBS kutatási vezetője. Hozzátette, hogy amennyiben - a várakozásoknak megfelelően - 2010-re az amerikai háztartások 40%-ban lesz digitális videófelvevő, ez egyúttal a közönség 20%-os bővülését is jelenti majd.

Az NBC szintén reményteljes adatokkal szolgált a hirdetők számára. A csoport kutatási vezetője, Alan Wurtzel a konferencián beszámolt róla, hogy kutatásaik szerint a digitális felvevővel rendelkezők 58%-a annak ellenére figyeli, felismeri és befogadja a reklámokat, hogy készülékével átteker rajtuk, ráadásul 53% visszateker hirdetésekre, amelyeket véletlenül kihagytak volna. A szakember szerint a nézők 80%-a egyébként is még mindig az élő tévéadást részesíti előnyben.

Forrás: www.mediainfo.hu

Hozzászólások

comments powered by Disqus