SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ |
Tovább eshet a lapostévék ára |
Dátum: 2007-06-05 22:58:10 | |
A lapos - LCD és plazma - televíziókból folyamatosan egyre többet adnak el a hazai kereskedők, és szakértők szerint az áruk lassan utoléri majd a régi ládákét. Igaz, az év elején jósolt robbanás egyelőre várat magára. A számítógépes monitorok piacán pedig szinte már csak a lapos képernyő fogy. |
Az elmúlt időszakban ugyan jelentősen zuhant a lapos (LCD és plazma) televíziók ára, és a magyar piacon is tapasztalható a forgalom emelkedése, azonban robbanásról egyelőre még korai lenne beszélni, mondta el az mfor.hu kérdésére Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere. Egyúttal hozzátette, hogy ez nem jelenti azt, hogy nem fogynának \"kellő mennyiségben\" a síkképernyős készülékek.
Áresés \"A normál képcsöves és az LCD, illetve plazmatelevíziók eladási aránya 30-70 százalék az utóbbiak javára. Az elmúlt években fokozatosan növekedett a síkképernyős tévék forgalma, és ezzel párhuzamosan a normál képcsöves készülékek is egyre inkább kiszorulnak a piacról. Idén az előző év hasonló időszakához képest arányaiban több LCD- és plazmatévét értékesítünk\" - közölte az áruházlánc szakembere. Lapos a jövő A világban ma körülbelül négyszer annyi LCD-tévé fogy, mint plazma. Ennek elsősorban az az oka, hogy az LCD, azaz a folyadékkristályos kijelzőkkel sokkal kisebb méretű képernyők is legyárthatók, míg a plazmatévék esetében csak jelentős árnövekedés mellett lehet csökkenteni a készülékek méretét. Egyes előrejelzések szerint egyébként 2011-re a világ tévépiacának 64,5 százalékát teszik majd ki a lapképernyős tévék, legyen szó akár plazma-, akár LCD-monitorról. 2006-ban az arány 27,4 százalék volt. Az eladások folyamatos növekedése tehát az áresésnek köszönhető, amit egy-egy új készülék vagy technológia megjelenése is befolyásol - a műszaki áruházak folyamatos akciói mellett. A Media Marktban például 1999-ben kezdték el árusítani az első plazmatévéket: egy 106 centiméteres képátmérőjű készülék akkor hárommillió forintba került. Most egy ugyanilyen nagyságú lapos televízióhoz már akár háromszázezer forint alatt is hozzá lehet jutni, ráadásul már jobb minőséget is kapunk a pénzünkért. És a zuhanás még nem állt meg: Szánthó Balázs szerint nem ritka, hogy 30-40 százalékkal esik az ára egy készüléknek egy év alatt. A témában piackutatásokat végző amerikai cég, a Displaysearch adatai szerint az idei év első negyedében az LCD-tévék ára 22 százalékkal csökkent, a plazmatévékért pedig 33 százalékkal kell kevesebbet fizetni, mint az előző év azonos időszakában. A monitor a minta Az Elektropont áruházakat üzemeltető Elektro-Computer Kft.-nél kérdésünkre azt mondták, hogy természetesen ők is érzik az áresés piaci hatásait, bár boomot egyelőre ők sem tapasztalnak. \"Sok minden függ a gyártóktól is, akik még látnak üzleti lehetőséget abban, hogy a lapostévék árait némileg magasabban tartják a hagyományos készülékekéhez képest. Előbb-utóbb azonban az LCD- és a plazmatévék árai utolérik a régi \"ládákét\", ahogy ez a számítógépes monitorok esetében már megtörtént\" - közölték a cégnél. És valóban: míg a lapos- és nem lapos tévék árai között - felszereltségtől és márkától függően - 30-40 ezer forintos eltérés van, addig ez a különbség a monitorok piacán eltűnt. Míg két éve még százezer forint felett voltak a TFT és LCD rendszerű monitorok árai, mára már 40-60 ezer forintért is lehet kapni ilyen eszközöket. A hagyományos katódsugaras készülékek mostanság szinte \"szégyenkezve\" árválkodnak a boltok polcain, sőt a Media Markt szakértője szerint egyes méretek és típusok eltűnésével akár már rövid távon is számolni lehet. A laposmonitorok piacát újabban egyébként \"kényelmi\" fejlesztések tartják mozgásban: egyre népszerűbbek ugyanis a digitális jeltovábbítást - így élesebb képet, szebb színeket eredményező - DVI-bemenettel ellátott készülékek. Sőt, az is komoly súllyal esik latba a vásárlásnál, hogy van-e a monitorba TV-tuner szerelve, amivel tévéadások is foghatók. Éppen ezért gondolja azt Haulik Áron az Extreme Digital üzletlánc kommunikációs vezetője, hogy várhatóan jövőre már nem lesz sok értelme megkülönböztetni TV-t és monitort, maximum a TV-re vagy PC-re fejlesztett \"LCD panelt\". Az Extreme Digital szakemberei egyébként úgy látják, hogy a lapostévé-piaci boom nem marad el, csak egyelőre várat magára Magyarországon: a gazdasági visszaesés is érezhető az emberek vásárlókedvén, illetve maga a televíziós piac sem kimondottan nyári szezonban éli a csúcsot. Érdekes jelzés lehet viszont az, hogy a Google Adwords rendszerben az LCD TV kulcsszó volt a legnépszerűbb keresőszó, ami alapján a cég webáruházát megtalálták. Ez az bolthálózat üzemeltetői szerint a \"boom\" előrejelzése lehet, hisz az emberek többsége ilyen értékű vásárlás előtt gyakran hónapokig tájékozódik, kutat a neten. L. Nagy Gábor Forrás:www.mfor.hu |
Hozzászólások |
comments powered by Disqus |