SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ |
Veszünk TV-t karácsonyra? |
Dátum: 2012-12-15 20:23:24 | hír |
Elkészült az LG Electronics az idei karácsonyi vásárlásokra vonatkozó kutatása. A felmérés jelentős visszaesést mutat a szórakoztatóelektronikai és telekommunikációs termékek tervezett vásárlása terén — a tavalyi 43%-hoz képest ez a szám 35%-ra esett vissza — így a gazdasági válság hatását még idén karácsonykor is érezhetjük. |
Az LG Electronics 2012-ben is elkészítette az elektronikai termékek vásárlására vonatkozó karácsonyi online kérdőíves felmérését. A mintát 2054 fő tette ki, amelyet A, B, vagy C1 státuszú, 18-59 éves korcsoportot képviselő nők és férfiak alkottak vegyesen. Az internethasználókra reprezentatív bázist jelentő megkérdezettekből 45% volt férfi, 55% pedig nő. A minta közel felét — 45%-át — a Budapesten vagy megyei jogú városban élők teszik ki, a megkérdezettek 52%-ának családjában az egy főre jutó havi bevétel pedig 100 ezer forint felett van. Hogy mennyire népszerű idén a TV, mint ajándék? A szórakoztatóelektronikai termékeknél is teret nyernek a kisebb értékű termékek és kiegészítők. Úgy, mint fülhallgató, memóriakártya, mp3 lejátszó. Tavaly a megkérdezettek 36%-a tervezett ilyen készülékeket ajándékozni, idén viszont már 45%-uk. A nagyobb értékű termékeknél nagyobb csökkenést prognosztizálnak a válaszok, a tavalyi 25%-ról 18%-ra esett vissza azok aránya, akik karácsonyra időzítik ajándékként a tévévásárlást. A DVD lejátszó, a microhifi és a házimozi-rendszer a tavalyihoz hasonló mértékben szerepel a tervezett ajándékok között. A televíziókat, legyen az plazma, LCD, vagy LED-es, leginkább 50 évnél idősebb korosztály szerzi majd be (22%), akárcsak tavaly. Érdekesség, hogy ebben a tekintetben a különböző korosztályok egyre közelítenek egymáshoz. A 40-49-es korcsoport 18%-ban adta meg a tévét, mint beszerzésre váró ajándéktárgyat, a 30 és 39 év közöttiek pedig 16%-ban számolnak ezzel a termékkel, mint lehetséges alternatívával. A kisebb elektronikai készülékek tervezett vásárlása minden korosztályra jellemző, de szembetűnő, hogy a 40-49 korcsoport 64%-a ezt jelölte meg.
„A karácsonyi kutatás eredményeit nézve várakozásokkal tekintünk a karácsony elé. Az idei évben a foci EB és az olimpia időszaka kiemelten eredményes volt számunkra televízió eladások szempontjából, bízom benne, hogy a készülékeink iránti érdeklődés a karácsonyi időszakban is töretlen marad.” — nyilatkozta Szili Krisztián, az LG Electronics Magyar Kft. regionális szórakoztatóelektronikai marketingmenedzsere. Forrás: LG Electronics
|
Hozzászólások |
comments powered by Disqus |