SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Üzleti reggelin okosodtunk – Business Breakfast 2010

Dátum: 2010-06-08 17:57:53   |  
Reggel volt a bizonyos Business Breakfast, mely több felszólaló segítségével a közép-kelet-európai televíziós platformok helyzetét igyekezett többé-kevésbé áttekinteni. Azt senki sem mondhatja, a broadbandtvnews.com és az esemény támogatója, a Telenor ne tett volna meg mindent a színvonalas rendezvényéért.

A felszólalók legtöbbjét talán legközelebb nagyjából egy-két év múlva, a következő üzleti reggelin hallhatjuk megint beszélni.

Ha egy pár szóban összegezni akarnám az összes előadás üzenetét, az talán az lenne, hogy a DVB-T-t semmi esetre sem érdemes temetni, mert az európai tapasztalatok alapján hazánkban is lesz jövője, csakúgy, mint a digitális televíziózásnak magának, bármelyik platformról is legyen szó.

Chris Dziadultól, a broadbandtvnews újságírójától egy áttekintést kaptunk arról, hogy is áll a digitalizáció a már említett térségben. Ezekre majd részletesebben is kitérünk egy későbbi alkalommal, most csak annyit jegyezék meg, hogy Észtországban már teljes a DVB-T lefedettség és július 1-én végleg lekapcsolják az analóg műsorszórást.

Lev Svenning a Telenor Satellite egyik vezetője a nyugati 1 fokos pozíció (Thor 5, Thor 6) fontosságáról beszélt, mely 2,521 millió DTH háztartást és 6,5 millió kábeles otthont lát el műsorral.  A Digi TV és most már a UPC is erről a pozícióról sugároz.

Magnus Ternsjö a UPC DTH (direct-to-home) ágának ügyvezetője a digitális televízióról beszélt, mint a jövő meghatározó formájáról. Érdekes hasonlattal élt a PVR-t (personal video recorder) illetően. Azt mondta, hogy a múltban a mikrohullámú sütővel is úgy volt, ha valaki kipróbálta, már nem tudott nélküle élni, de ha elmulasztotta, akkor nem soha nem tudta meg, mit hagyott ki.

Jean-Franciois Fenech, az Antenna Hungária ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy jelenleg 88%-as a DVB-T lefedettség Magyarországon. Május 15-e óta bővült a Mindig TV kínálata egy 699 Ft-ért előfizethető 10 csatornás csomaggal, melyet a vásárlói kényelem érdekében előfizetéssel és utólag fizetéses konstrukcióval is megvehetünk. A magyar háztartások 6,3%-a rendelkezik DVB-T MPEG-4-es felszereléssel, melyek ára folyamatosan csökkenő tendenciát mutat. Budapest számára hamarosan új digitális szolgáltatást indítanak a Hármashatár-hegyről.

Kéry Ferenc, a Magyar Kábelszövetség elnöke érdekes adatokkal szolgált. Megtudtuk, hogy 4,25 óra az átlagos napi tévé előtt töltött idő hazánkban és körülbelül 350 kábelszolgáltatónk van. A részletekről később.

Len Fertig médiatanácsadó a szolgáltatók számára nyújt ötleteket, hogyan tudnák jobban értékesíteni portékájukat. Elmondta, hogy az Ofcom, az angol ORTT adatai alapján Angliában a DVB-T a vezető földfelszíni platform, a lakosság 53%-a használja. 35% él csak a DVB-T adta lehetőségekkel, és majdnem ugyanennyi azon háztartások száma, ahol kétféle platformon keresztül is nézik a tévét. A Timeshifting (időeltolásos) funkcióban nagy lehetőséget lát, a lakosság számára húzóerő lehet, hogy a digitális tévé felé nyisson. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a tévéadások 85%-a előre felvett anyagból áll. Akik rendelkeznek PVR szolgáltatással, azok 45%-ban rendszeresen élnek is ezzel, és ugyanennyivel többet is tévéznek, mint azelőtt, azaz mikor még nem volt erre lehetőségük. Végül elmondta, hogy egy szolgáltató nem attól lesz népszerűbb, értékesebb, hogy minél több csatornát kínál, hanem attól, hogy milyen a tényleges tartalom. Ugyanis a nézők nem a csatornára, hanem adott tartalomra kíváncsiak.

Hamarosan még részletesebben beszámolunk az érdekesebb részekről.
 

 



Hozzászólások

comments powered by Disqus