SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ |
Az RTL magát büntette az Eb-döntő alatt, az MTV hiába tarolt |
Dátum: 2008-07-02 11:53:34 | |
Több év alatt felgyülemlett ORTT-büntetéseket törlesztett összevonva az RTL Klub az MTV-nek kétmilliós nézettséget hozó foci Eb-döntő alatt, elsötétítve a képernyőt a túl sok nézőt amúgy sem ígérő sávban - írja a Népszabadság. Az Index eközben azt számolta ki, hogy a köztévé Eb-közvetítéséből csaknem egymilliárdot az adófizetők állhattak a hirdetők helyett. |
A műsorújságok szerint a foci Eb-döntőjével szembeküldeni tervezett Nicsak, ki beszél című film vetítése helyett elsötétítette képernyőjét az RTL Klub vasárnap este főműsoridőben, nyolc és tíz óra között: mindössze néhány fehér felirat hirdette, hogy az adó éppen különböző ORTT-büntetéseit tudja le. A bírságokat még egy 2005-ös A rettegés foka epizód, illetve egy-egy 2006-os Barátok közt és Fókusz-adás miatt szabta ki a hatóság, az RTL Klub azonban megtámadta a döntéseket, így csúszhatott és torlódhatott össze a végrehajtás vasárnapra, ami a focimámor miatt amúgy sem ígérte a szokásos nézőszámot a csatornának. A komor feliratokat az AGB adatai szerint az éppen tévézők 5,4 százaléka nézte kitartóan. (Mint a Kreatív Online hétfőn megírta, a döntőt 2,1 millió ember nézte, ami rég látott, néhány tized híján 50 százalékos közönségarányt jelentett az MTV-nek.)
Az RTL Klub egyébként az egyetlen csatorna, amely elsötétítéssel törleszthet a hibákért: a többi adó már mind aláírta azt a szerződésmódosítást, amely szerint a szabályok megszegése esetén kötbért fizetnek. Vékony Éva, az ORTT Népszabadságnak nyilatkozó szóvivője szerint egy moratórium miatt leghamarabb jövőre módosíthatják az RTL szerződését is. MTV: egymilliárd lehet a mínusz Az Index úgy tudja, az MTV-nek összesen 1,3 milliárd forintba került az Eb-közvetítés - a Világgazdaság 2006-ban még 900 millióról számolt be, az azonban csak az alapjogokat tartalmazta, az internetes jogokat és a közvetítés tárgyi és személyi költségeit nem. A közvetítés lehetőségére szintén licitáló RTL Klub a lap szerint 600 millió körüli összeget ígért, és még úgy is inkább marketinghatást, mint közvetlen megtérülést remélt, hogy a köztévé hat percével ellentétben óránként tizenkét perc reklámot adhat el. A híroldal számításai szerint az MTV azzal együtt is legfeljebb 250 milliós többletbevételt szerezhetett a reklámokból, hogy - mint a Napi Gazdaság korábban megírta -, a szokásos, utólag számolt árképzés helyett egyedi eseményáron adta el a helyeket. Ezek szerint több mint egymilliárd forintot a saját - adófizetők adta - költségvetéséből állt, miközben a milliós nézettségi adatokat hozó meccsek után a nézők valószínűleg visszapártolnak a két nagy kereskedelmi csatornához, mivel az MTV nem pakolt más témájú, meghatározó műsorokat a közvetítések köré, korábbi húzóműsorait pedig pont leállította a nyári szezonra. Pál Zsombor (Forrás: index, Kreatív Online, Napi Gazdaság, Népszabadság) |
Hozzászólások |
comments powered by Disqus |