SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Tévét karácsonyra?

Dátum: 2013-12-19 18:45:58   |  érdekes
Szerző: dorka
Az illatszerek, könyvek és ruhák mellett a kisebb elektronikai készülékek hódítanak majd idén karácsonykor, az értékesebbek közül pedig a tablet lehet az új slágertermék.

Az LG Electronics (LG) idén is elvégezte szokásos év végi kutatását, amiben a felhasználók karácsonyi vásárlási szokásait és a trendeket vizsgálta. A válaszadók arról nyilatkoztak, hogy milyen szórakoztató- és háztartási elektronikai, valamint mobilkommunikációs termékeket terveznek ajándékozni idén. Előreláthatóan a tavalyihoz képest több háztartási elektronikai készülék kerül a fa alá, sláger terméknek ígérkezik a kapszulás kávéfőző, a tabletek is kelendőbbek lesznek és a digitális átállásnak köszönhetően az LCD tévék forgalmában is növekedés várható. Az elmúlt évekhez hasonlóan, a legtöbben idén is saját forrásból tervezik finanszírozni az ajándékvásárlást.

Legnagyobb arányban (26%) a havonta legkevesebből gazdálkodók (80 000 forint alatt/fő) töltötték ki a kérdőívet, legkevesebben (5%) pedig a legtehetősebbek (300 000 forint felett/fő).

Legkedveltebb ajándékozni kívánt háztartási elektronikai termék korosztálytól függetlenül idén is a kávéfőző, ami még az elmúlt évekhez képest is nagyobb népszerűségre számíthat (20%-ról 27%-ra nőtt). A robotgép és botmixer áll a második helyen, amit a porszívó követ. Utóbbi vásárlását úgy látszik többen (17%) időzítik a karácsonyi időszakra, mint az elmúlt években (12%). Ugyan így növekedés mutatkozik a következő legkedveltebb ajándéktárgynál, a borotvánál is (11%-ról 15%-ra nőtt). Nagyobb berendezésre, mint például hűtőre (6%), mosógépre (3%), légkondicionálóra (1%) továbbra is kevesen terveznek most beruházni. Ahogy a kávéfőző a háztartási gépeknél, úgy a tablet ígérkezik a mobil iparág slágertermékének. A tavalyihoz (24%) képest is nagyot nőtt a készülék népszerűsége (37%), és jellemzően a 30-39 éves korosztály fog meglepni valakit tablettel.

A tévék tekintetében a plazma/LCD/LED típusok tavaly (25%) és tavalyelőtt (18%) még egy kategóriában szerepeltek. Idén külön kérdés vonatkozott a plazma tévé tervezett vásárlására (3%), illetve külön az LCD/LED típusokra (22%).

Azok közül, akik LCD/LED tévét szeretnének ajándékba vásárolni idén, a legtöbben (54%) a LED tévék mellett tették le a voksukat, közülük minden harmadik válaszadó kiemelte a Smart funkció fontosságát (35%), minden ötödik (22%) pedig a 3D képmegjelenítést jelölte meg, mint elvárt tulajdonság. A jövő technológiáját jelentő, Ultra HD felbontású tévék, mint lehetséges karácsonyi ajándékok, nem számottevő mértékűek egyelőre (1%).

Érdekes adat, hogy a digitális fényképezőgép, mint opcionális karácsonyi ajándék, évről évre egyre kisebb mértékben jelenik meg (2011:19%; 2012:17%; 2013:8%), ami feltehetőleg az egyre jobb kamerával felszerelt telefonok elterjedésével van kapcsolatban. A digitális kamerák forgalmának visszaesése is ugyanezzel magyarázható (2011:10%; 2012:07%; 2013:2%). Az okostelefon penetráció növekedése az mp3 lejátszók utáni kereslet csökkenését is magyarázhatja.

Számítógépes kiegészítők terén a külső merevlemez forgalmában várható növekedés a karácsonyi időszakban, emellett a megkérdezettek fele tervez valamilyen apró kiegészítővel kedveskedni valamelyik szerettének, legnagyobb hányaduk 16-29 éves korosztályba tartozik (68%).

Forrás: LG Electronics



Hozzászólások

comments powered by Disqus