SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Több mint 30 millió eurós beruházással bővíti szolgáltatásait az Invitel

Dátum: 2015-05-08 16:30:47   |  hír
Szerző: dorka
Több mint 30 millió eurót fektet be idén az Invitel Távközlési Zrt., melynek keretében átfogó fejlesztési programot indít lakossági- és üzleti szegmensében - jelentette be David Blunck, a cég vezérigazgatója.

A vállalat még ez évben további, mintegy 120 ezer háztartás számára teszi elérhetővé a nagysebességű internetet, valamint az interaktív televízió-szolgáltatásokat. 2015 augusztusára már több mint félmillió háztartásnak lesz nagysebességű internet-hozzáférése, a beruházási program végén az Invitel Magyarország 98 legnagyobb településén jelen lesz a közvetlen elérést biztosító technológiával - fejtette ki a részleteket Langsteiner Marianne, a társaság lakossági vezérigazgató-helyettese.

Mártha Imre, a társaság operatív főigazgatója elmondta, hogy az Invitel vállalati üzletágában az egységes platformon nyújtott kommunikációra, valamint az informatikai biztonság megteremtésére helyezi a hangsúlyt. Hozzátette: egyre nagyobb jelentősége van a túlterheléses támadások (DDos) - amikor egy IP címről rengeteg támadással például egy e-mail postafiókot, vagy honlapot bombáznak - elleni védelemnek.

Az Invitel Távközlési Zrt. a nyilvános cégadatok szerint 2013-ban 47 milliárd forint árbevételt ért el, szemben a megelőző év 49,7 milliárd forintos árbevételével. A társaság mérleg szerinti eredménye 11,8 milliárd forintot tett ki, míg 2012-ben mintegy 7,6 milliárd forint veszteséget számoltak el.

Az elmúlt két évben mind az üzleti infokommunikációs (ICT-), valamint a lakossági TV-szolgáltatások értékesítése területén is megduplázta árbevételét a cég, ugyanakkor az Invitel bevételének jelentős részét még mindig a telefonszolgáltatás adja, amely szegmensben azonban folyamatosan csökken az árbevétel - magyarázta David Blunck az MTI érdeklődésére.

Az Invitel mára telefonszolgáltatóból úgynevezett "triple play", azaz a szélessávú internet csatlakozást, az internetes televízió műsorszórást és az IP-telefon szolgáltatást egy csomagban kínáló informatikai szolgáltatóvá pozícionálta át magát a lakossági üzletágban. A telekommunikációs szektor kihívásaként említette az erős versenyhelyzetből fakadó, nemzetközi viszonylatban rendkívül alacsony piaci árakat, valamint az elmúlt években bevezetett kormányzati intézkedéseket, különadókat, amelyeknek negatív mellékhatása, hogy az ágazati befektetések lassulnak.



Hozzászólások

comments powered by Disqus