SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Az amerikai tévézés jelene a magyarországi jövője

Dátum: 2015-10-09 18:14:10   |  hazai
Szerző: doga
Változnak a tévézési szokásaink, erre fejlesztésekkel reagál az Invitel is. Idén további 40 ezer háztartásban örülhetnek a gyors internetnek.

A cég leginkább a tévére fókuszál, annak ellenére is, hogy sokan manapság az internet felemelkedésével már a hagyományos televíziózás végét vizionálják. Langsteiner Marianne, az Invitel vezérigazgató-helyettese sajtótájékoztatóján elmondta, hogy ezzel a valós ügyféligényekre koncentrálnak és persze mindez nem jelenti a telefonos és internetes szegmens elhanyagolását sem. „Az Egyesült Államokban is, azzal együtt, hogy nagyon terjed az online tartalomfogyasztás, még mindig a lineáris tévézés a kedvenc szabadidős szórakozás” – tette hozzá. Idézett egy statisztikát, miszerint négy és fél óra körül néz egy amerikai polgár tévét naponta ma is, és ennek tetejébe még fél óra időeltolásos adást néz, azaz régebbi műsort néz vissza. A helyzet Nyugat-Európában sem alapvetően más, náluk 3 óra 52 perchez átlag 11 percnyi felvett adás adódik hozzá.

„A televíziózás aranykorát éli, de tartalmilag nagyon eltolódik. Kiemelném a sorozatok reneszánszát. Nem egyedülálló epizódok, hanem igazi, minőségi sorozatok készülnek, melyekbe rengeteg pénzt fektetnek.” Elmondása szerint azért fontos ismerni az amerikai helyzetet, mert nagyon gyorsan és nagyon erősen megjelenik Magyarországon is ez a trend. „Vagy nagyon kezdő, ismeretlen színészekkel, ismeretlen rendezővel legyártanak egy pilotot, és ha sikeres, akkor elkészítik a sorozatot, vagy pedig nagyon nagy sztárokkal, Oscar-díjasokkal dolgoztatnak. Ez a két véglet uralkodik” – mondta az Invitel vezérigazgató-helyettese.

Ugyanezt érzékelik itthon fogadói oldalon is: sokan felkelnek éjjel kettőkor egy amerikai premier miatt, de megjelenik a maratoni tévézés is, amikor egy teljes szezont végignéz valaki egy nap alatt. Utóbbira reagál a Netflix, amikor azonnal elérhetővé tesz minden részt, és nem kell várni a következőre. A hírek szerepe Magyarországon is a háttérbe szorult, a TOP 10 legnézettebb műsor között filmek és sorozatok vannak. Olyan tartós ez a trend, hogy számos sorozat már tíz feletti évadszámot élt meg, és mivel várakozásaik szerint mindez nem fog változni, az Invitel is ezek figyelembevételével állítja össze a csatornakínálatot.

Az internetes tévézés is terjed, amiről egy hazai, saját bevalláson alapuló felmérést ismertetett, mely szerint ennek forrásául a nézők egyharmada a csatornák honlapját, további egyharmaduk alkalmazásokat, maradékuk pedig egyéb honlapokról való letöltést említett meg. Kiemelte, hogy egyre többen szeretnék saját maguk megválasztani, hogy mikor, hol és mit néznek. Ilyenkor jönnek elő a tévén túli egyéb eszközök (telefon, tablet, notebook), mivel adott esetben csak ezekkel lehet élőben egy focimeccset megnézni.

A többképernyős tévézéshez azonban nagyon jó internetkapcsolat kell. A cég hálózatfejlesztési programjában azt ígérte, hogy 2015 végére 120 ezer háztartásban lesz nagysebességű internet és digitális televízió. „Szeptember 30-ra befejeztük 120 ezer címet elérő fejlesztési programunkat, és örömmel jelenthetem be, hogy az év végéig még további 40 ezer háztartást elérő hálózat megújítására kerül sor. Ez a 160 ezres szám pont a kétszerese a 2014-ben megvalósított fejlesztésnek. Ezek saját erős fejlesztések. Nem titkolom, hogy a plusz negyvenezerben egy pici lökést az is adott, hogy a június elseje után elvégzett beruházások, ha meghaladják a 30 megabites sávszélességet, akkor adókedvezményt kap a vállalat. Azt gondolom, hogy ez a szakmának egy hathatós segítség, az Invitel mindenképpen szeretné ezt az ösztönzőt kihasználni. Azt látjuk, hogy ahol fejlesztünk, ott rohamosan megnő a kereslet a szolgáltatásaink iránt. Láthatóan megnő az igény a nagyobb sebességű internet, a digitális televíziózás tekintetében” – mondta Langsteiner Marianne.

Iski István, az Invitel marketingigazgatója a tematikus csatornák jelentőségét emelte ki, de sajnos a szabad csatornaválasztás még messze van. „Az ennyire személyre szabott tévézés még mindig egy olyan utópia, amit nem tudunk megvalósítani” – fogalmazott. Megemlítette még a nagyfelbontású adások sikerét, 28 HD csatornájuk van, melyeket az ügyfelek keresnek is.

„A lineáris tévézés továbbra is a meghatározó trend, de más kutatásból azt látjuk, hogy míg tíz évvel ezelőtt három előfizetőből kettő azt mondta, hogy amikor választ egy szolgáltatót vagy egy csomagot, akkor a legfontosabb termékelem a tévé, ma már csak kettőből egy mondja ezt, az internet jön fel. Az internet, mint paraméter egy csomagon belül egyre inkább meghatározó az előfizetők életében. Tehát az internet és a tévézés konvergenciája jelen van az Invitel előfizetői körében is, csak még nem olyan mértékben, olyan erővel, mint ahogy azt a nemzetközi piacokon látjuk” – mondta a marketingigazgató.

Doga

Forrás: www.sg.hu



Címkék: Invitel HD Internet 

Hozzászólások

comments powered by Disqus