A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), november végén 2,892 millió előfizetést tartottak nyilván.
A digitális előfizetéseken belül novemberben 801 ezerről 820 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 913 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 77 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 27,7 százalékról 28,4 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése csökkent, novemberben 34,2 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 37,4 százalékra csökkent.
A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,6 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,3 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,9 százalék volt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma novemberben 1,902 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,094 millióról 1,082 millióra csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,8 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20,1 százalékkal, ezt követi a DIGI 17,7 százalékkal. míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,4 százalékkal,
A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 36,4 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,2 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 23,9 százalék.
Forrás: wwwww.nmhh.hu
|