SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

A legfrissebb TV-előfizetési adatok

Dátum: 2015-03-20 10:46:12   |  hazai
Szerző: doga
Januárban a digitálisnál jóval nagyobb ütemben nőtt az analóg tv-előfizetések száma. A 39 ezer új előfizetés több mint háromnegyede hagyományos, kábeles szolgáltatás volt.

2015 januárjában 39 ezerrel több televízió-előfizetés volt Magyarországon, mint az azt megelőző hónapban. Az analóg előfizetések száma ezen belül 30 ezerrel nőtt. A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 91 százalékát fedi le.

A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), 2015. január végén 3,133 millió előfizetést tartottak nyilván.

Januárban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 69,3 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül januárban 1 145 ezerről 1 158 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabolaantennával fogható) szolgáltatást 901 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 113 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 37 százalékon maradt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 32,4 százalék januárban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya ebben a hónapban 30,6 százalék.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 27 százalék, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 25,1 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 24,1 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 88 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma januárban 2 119 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 931 ezerről 961 ezerre nőtt.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,8 százalék, második helyen a Telekom áll 23,1 százalékkal, ezt követi a DIGI 21,5 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető DIGI részesedése 30,1 százalék, majd a Telekom következik 29,8 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése 27,4 százalék. Január végén a MinDig TV Extra részesedése 10,9 százalék.

Doga

Forrás: www.nmhh.hu



Címkék: NMHH Digitális Analóg 

Hozzászólások

comments powered by Disqus