SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ |
Nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya |
Dátum: 2013-06-08 17:13:57 | hazai |
A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,3 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek. |
A digitális előfizetéseken belül áprilisban 891 ezerről 906 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 918 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 92 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 30,4 százalékról 30,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése kis emelkedés után, áprilisban 34,3 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 34,9 százalékra csökkent. A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,6 százalék, a második a Magyar Telekom, amelynek piaci részesedése 23,2 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 23,1 százalék volt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma áprilisban 1,933 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,036 millióról 1,027 millióra csökkent. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,3 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20,5 százalékkal, ezt követi a DIGI 18,3 százalékkal, míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,1 százalékkal. A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 34,1 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,4 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 25 százalék. A MinDig TV Extra részesedése 9,1 százalék a Hello Digital szolgáltatás 2,4 százalékon áll április végén.
Forrás: nmhh.hu |
Címkék: digitális DVB-T analóg digitális átállás MTVA |
Hozzászólások |
comments powered by Disqus |