SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Átláthatóbb piacszabályozás és fokozottabb előfizetői védelem

Dátum: 2015-04-09 20:40:25   |  hazai
Szerző: dorka
Az NMHH elnökének új rendelete fokozottan védi az előfizetők jogait és átlátható hírközlési piacszabályozást biztosít

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a digitális kor szakmai és társadalmi igényeihez igazodva megújította a hírközlési fogyasztóvédelem alapjait. Az NMHH elnökének augusztus 1-jén hatályba lépő, az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló új rendelete hatékony oltalomban részesíti a fogyasztókat, és átláthatóbb szabályozási környezetet alakít ki a hírközlési piacon.

Az új szabályozás jelentős többletgaranciát tartalmaz az előfizetői jogok fokozottabb védelmére. A hatóság számára kiemelten fontos a hírközlési előfizetői jogviszonyokat illetően a fogyasztók, előfizetők hírközlés-specifikus fogyasztói jogainak, az Uniós jogforrásokkal harmonizált, garanciális védelme. A rendelet a teljes magyar lakosságot és annak közel 20 millió előfizetői szerződését érinti (vezetékes telefon, mobiltelefon, televízió- és internetszolgáltatás).

Átlátható, világos szabályozás

Az általános szerződési feltételek (ÁSZF) szerkezeti felépítése is módosul a közérthetőség és az áttekinthetőség jegyében: az előfizetők a jövőben könnyebben tudják összehasonlítani az egyes szolgáltatók által előírt szerződési feltételeket, illetve saját szolgáltatójuk ÁSZF-ében is könnyebben eligazodhatnak.

Elállás a szerződéstől

A mobiltelefon, mobilinternet, műholdas és földfelszíni digitális TV-re kötött szerződéseknél az előfizetőnek lehetősége van 14 napos próbaidőt tartani. Ha a szolgáltatás nem működik, a fogyasztó felmondhatja a szerződést, és csak azt a forgalmat kell kifizetnie, amit tényleg használt. A rendelet lehetővé teszi mobil-, illetve vezeték nélküli szolgáltatásoknál a felmondás lehetőségét, ha a szolgáltatás minősége nem felel meg a szerződésben foglaltaknak, vagyis az előfizető a szolgáltatást nem tudja igénybe venni.

Közérthető számlázás, tételes számlamelléklet, elszámolási kötelezettség

Az átlátható és közérthető számlázás érdekében a hatóság bevezette, hogy a számlamellékletben a telefonszolgáltató a fizetendő díjak szerinti bontásban köteles feltüntetni az  emelt díjas hívások, távszavazás, SMS, MMS, fogadott hívások utáni összegeket. A hívásrészletező az egyéni előfizetők részére havonta egy alkalommal díjmentes, melynek igénylési feltételeit a szolgáltató köteles az általános szerződési feltételeiben meghatározni.

A részletes hírt az összes információval ITT olvashatod.

Forrás: nmhh.hu



Címkék: nmhh digitális hír TV piac 

Hozzászólások

comments powered by Disqus