SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Tovább nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma

Dátum: 2015-11-09 11:55:26   |  hazai
Szerző: doga
Szeptemberben már meghaladta a 71 százalékot a digitálistelevízió-előfizetések aránya.

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 92 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2015. szeptember végén 3,182 millió előfizetést tartottak nyilván.

Szeptemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 71,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül szeptemberben 1 237 ezerről 1 251 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabolaantennával fogható) szolgáltatást 900 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 110 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 39,3 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 31,8 százalék volt szeptemberben, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya csökkent, ebben a hónapban 28,9 százalék.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,8 százalék, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 25,2 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 24,4 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés közel 89 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma szeptemberben 2 172 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 926 ezerről 920 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,4 százalék, második helyen a Telekom áll 23,3 százalékkal, őt követi a DIGI 22,0 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető DIGI részesedése 30,0 százalék, majd a Telekom következik 29,8 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése 27,8 százalék. 2015. szeptember végén, a MinDig TV Extra részesedése 10,7 százalék volt.

Doga

Forrás: www.nmhh.hu



Címkék: NMHH UPC MinDig TV 

Hozzászólások

comments powered by Disqus