SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Piaci vélemények az over-the-top tartalomszolgáltatásokról

Dátum: 2015-06-21 18:36:49   |  hazai
Szerző: dorka
Nyilvános konzultációt tartott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tizenkét kérdéskörben a hálózatsemlegességtől a tartalomintegritásig, az úgynevezett over-the-top (OTT) tartalomszolgáltatások médiaszolgáltatásokra, illetve médiapiacra gyakorolt hatásáról.

Hogy mi az over-the-top tartalom? 

Az over-the-top tartalom vagy OTT tartalom a műsorszórás során, szélessávú internetkapcsolat segítségével közzétett olyan mozgóképes és audiótartalmak összességét jelenti, amelyek egy műsorszolgáltatótól érkeznek a felhasználóhoz, és amelyekre az internetszolgáltató nincs befolyással. Az internetszolgáltató csak az adatcsomagok továbbításáért felel, de nem felel a tartalomért és nincs is befolyással arra. (wikipédia)

Az interneten megjelenő és elérhető, korábban csak a televízió képernyőjén nézhető médiatartalmak átírják az eddigi hagyományos médiafogyasztási szokásokat, a változó piaci környezet pedig kiegyensúlyozott szabályozást igényel. Emiatt az NMHH tavaly novemberben nyilvános konzultáció keretében, a szakma bevonásával 12 pontban keresett válaszokat az OTT (online) tartalomszolgáltatások médiarendszerre gyakorolt hatásairól annak érdekében, hogy azonosítsa azokat a területeket, ahol a jogalkotónak, illetve a jogalkalmazó hatóságnak is feladata lehet a jövőben. A konzultáció részét képezte, magának az OTT fogalmának meghatározása is.

Az Allegro Group, Antenna Hungária Zrt., Invitel Zrt., Littvay István, Initiative of European Network Operators, Magyar Kábelkommunikációs Szövetség, Magyar Telekom Nyrt., Microsoft Magyarország Kft., M-RTL Zrt., Nemzeti Műsorterjesztő Klaszter, Pataki Tamás, Telenor Magyarország Zrt., TV2 Média Csoport Kft., UPC Magyarország Kft., Vodafone Magyarország Zrt. konstruktív észrevételei szolgálnak alapul a hatóságnak ahhoz, hogy komplexebb képet alakítson ki erről a dinamikusan fejlődő területről.

A válaszadók szinte mindannyian úgy vélték, hogy az OTT-tartalomszolgáltatások középtávon nem fogják helyettesíteni, illetve kiváltani a hagyományos műsorterjesztők által kínált szolgáltatásokat. A piacra lépés korlátjaként említik a nyelvi és kulturális kérdéseket, a piac méretéből adódó limitált üzleti lehetőségeket, a fejlődést nem megfelelő ütemben követő jogi környezetet, valamint nem látják biztosítottnak az OTT-tartalomszolgáltatások nyújtásához szükséges műszaki feltételeket. 

A szolgáltatók megoldásnak tartanák, ha a szabályozók engedélyeznék az internetszolgáltatók számára az új üzleti modellek, újszerű szerződéses feltételek kialakítását a fogyasztókkal, illetve az OTT-szolgáltatókkal, hiszen a hagyományos bevételi forrásaikat épp a sikeres OTT-kommunikációs és -üzenetküldő alkalmazások veszélyeztetik. 

Az okostévék kapcsán a válaszadók egyetértettek abban, hogy a közös szabványok hiánya már most is érezteti hatását. A platformok zártak, az alkalmazások nem átjárhatók, „idegen” alkalmazások nem telepíthetők, a gyártók csak az általuk üzletileg preferált tartalomszolgáltatások elérését teszik lehetővé. Azzal kapcsolatban azonban eltérőek voltak a vélemények, hogy indokolt lenne-e az állami beavatkozás a piaci folyamatokba. 

Az NMHH-hoz beérkezett részletes válaszok itt olvashatók: http://nmhh.hu/dokumentum/167077/OTT_nyilvanos_konzultacio_osszefoglalo_fin.pdf

Forrás: nmhh.hu



Hozzászólások

comments powered by Disqus