SAT.HU ANTENNA SZAKÁRUHÁZ TERMÉKAJÁNLÓ

Továbbra is a UPC a piacvezető

Dátum: 2015-04-27 17:35:10   |  hazai
Szerző: dorka
A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető. A digitális szolgáltatásokat tekintve, februárban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 69,5 százaléka vett igénybe ilyet.

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 92 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható ingyenes digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), 2015. február végén 3,131 millió előfizetést tartottak nyilván.

Februárban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 69,5 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül februárban 1 158 ezerről 1 168 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 897 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 111 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 37,3 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 32,2 százalék februárban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya csökkent, ebben a hónapban 30,5 százalék.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,9 százalék, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 25,2 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 24,2 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 89 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 2 123 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 961 ezerről 955 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,8 százalék, második helyen a Telekom áll 23,1 százalékkal, ezt követi a DIGI 21,5 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető DIGI részesedése 30,2 százalék, majd a Telekom következik 29,9 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése 27,3 százalék. Február végén, a MinDig TV Extra részesedése 10,8 százalék.

Forrás: nmhh.hu



Hozzászólások

comments powered by Disqus